Citroën C4 Picasso: schokkend vertrekken bij rijden in file, C4 picasso gestuurde b

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 16 HDI

Bij warme motor en langzaam vertrekken in file schokt de koppeling. Kan dubbel vliegwiel oorzaak zijn ?
Het is een gestuurde manuele boite.

Grietje

Geplaatst door Grietje (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

druklager defect. Er zit een luchtspleet in deze kan verdraiie nwaardoor de koppeling kan schokken. Koppelingset vervangde ik altijd compleet, is +/- 12 uur werk, motor en bak moeten uit.

GOVA (0) PRO, 14 jaar geleden

Probeer toch maar eerst de aanlering van het likpunt van de koppeling . Hier is een specifieke procedure voor, maar denk eraan :
VERPLICHT TE BEGINNEN MET KOUDE MOTOR !
Ga dan kijken in het menu “specifieke handelingen tellers”.
[url=http://img40.imageshack.us/i/tellerstand...][img]http://img40.imageshack.us/img40/7973/te...[/img][/url]
De waarde “ Overdrachtswaarde” is een virtuele waarde , deze moet tss de 6000 en de 9000 liggen, zoniet begin terug opnieuw.
Indien je dan nog een problemen zijn, vervang de complete koppelingskit met lager, NIET het 2-massavliegwiel.
Je kan dit zonder de motor te demonteren, spaart je een massa van tijd. Is wel niet makkelijk, maar de motor met bak de & monteren is ook een hele klus.
Gr

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb het vaak geprobeert GOva met eerst opnieuwe inleren, maar ben altijd nog beland bij nieuwe koppelingsset...

L.besseling (0) PRO, 14 jaar geleden

motor hoeft er niet uit

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

suc6, ik heb ze er nog altijd uitgelepelt, als je het ene paar keer hebt gedaan, dan ben je klaar met een 10 uur, incl. inleren.

L.besseling (0) PRO, 14 jaar geleden

Moet lukken binnen 8uur bij benzine motor (diesel is meer werk i.v.m roetfilter)
eerste keer heb ik het subframe laten zakken (was achter af niet nodig geweest)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.