Citroen Dyane 1979: Schommelende motor heel voelbaar.

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 700, Vermogen (kw): 21

Ik heb een vervelend probleem waar al veel tijd en geld in is gaan zitten. De auto heeft voldoende compressie. Toch schommelt hij heel voelbaar stationair tot 1500 toeren. Veel te hoog dus voor het normale gebruik. Je ziet de auto bewegen: vervangen is bobine, bougies, kabels, benzinepomp, olievulpijp carburateurs , pakkingen en voetpakking , motorsteunen. Ik weet het niet meer. De auto heeft ook nog een extra benzinefilter en die heb ik ook al vervangen. Er is voldoende benzine. Ook bij het starten en sproeiers zijn schoon.

LadaPriora

Geplaatst door LadaPriora (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Dyane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Garmick89 (0), 2 jaar geleden

Zou het spruitstuk eens nalopen. Ook de aansluiting op de cilinderkoppen.
Klepspeling en ontsteking goed afgesteld?

LadaPriora (0), 2 jaar geleden

Sorry spruitstuk hebben we ook al vervangen en voorzien van koper pakkingen, kleppen zijn 2x gesteld. Ontsteking is naar mijn mening goed.

Garmick89 (0), 2 jaar geleden

Zou met remmenreiniger op valse lucht controleren.
Hang ook eens fles benzine aan de motorkap direct met een losse slang aan de carburateur. Kijk eens wat hij dan doet.

LadaPriora (0), 2 jaar geleden

Bedankt voor de reactie. Ik heb al de voetpakkingen, papieren pakking vervangen. als ik start zie je de brandstof spuiten. Ik kan nog eens de feles hangen. Ik heb ook de carburateur laten vlakken

Hempie1 (85), 2 jaar geleden

Hoe lang ben je al in het bezit van deze auto?
Net gekocht? Dan kan er van alles mis zijn zoals een defecte krukas met speling op de big-end lagers of twee verschillende zuigers, een garantie voor onbalans.

Al jaren in bezit en uit het niets geconfronteerd met dit probleem? Zoek dan in de ontsteking, meet de contacthoek met een dwell-meter, check de condensator (hoewel die bij defect vooral een slecht lopende motor oplevert, niet zozeer onbalans), vervang de bougies (NGK), misschien zat er een slecht exemplaar bij, en vernieuw de bougie-kabels, kies de beste kwaliteit. Vervang die zaken één voor één, dan weet je welk onderdeel verbetering geeft.
Overweeg een 123ignition, deze houdt rekening met onbalans door het ontstekingsmoment daar op aan te passen. Een wereld gaat voor je open!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Dyane of stel zelf een nieuwe vraag.