close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Jumper: slaat aan en stopt ermee

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5td thz

volgende probleem.

bus staat al een aantal maanden stil ivm gescheurde kop. vd week alles opgebouwd en gestart, na paar keer starten en ontluchten liep ie. na enkele seconden slaat die af ook als ik hem op toeren hou. heb nieuwe solenoid in de lucas pomp gezet omdat bij de oude het veertje weg was en ook konstant stroom erop maar is hetzefde effect. hij loopt staitionair gelijk goed en mooi rustig maar gaat na paar seconden roken en slaat dan af. start ik hem opnieuw slaat die gelijk weer aan. tis net of er een startblokkeering opzit. alles van de oude motor zit erop dus ook de originele verstuivers. bus liep enkele maanden geleden gewoon goed alleen op 3 cyl in het begin maar voor de rest prima alleen gooide die de koelvloeistof eruit. heb nog niet geprobeert om rechtstreeks diesel op de pomp aan te sluiten met een fles ofzo dat ga ik morgen nog ff doen. zag wel aan de zijkant vd pomp zit ook een soort solenoid waarvan de ene draad bij de afsluitsolenoid zit en de andere draad die gebroken was op een schakelaar zit daar waar de chokekabel aan vastzit maar heb gemeten en die schakelaar werkte zoiezo al niet meer dus zal het wel niet zijn die draad was namelijk al los.

Geplaatst door

autoservice brabant (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb het volgende alweer gedaan zonder resultaat, rechtsrtreeks brandstof op de pomp , afsluitsolenoid zonder binnenwerk gemonteerd. nieuwe brandstoffilter + injectorreiniger in het filterhuis erbij en zo na aantal keren starten een paar dagen laten staan. Zal het toch de pomp zijn die wegvalt op de een of andere manier. zat te snuffellen op MP en Onderdelenlijn er staan pompen op van een 2.5 boxer alle nummer hetzelfde behalve daar waar MOD bij staat. ik heb BOF en die op MP en Onderdelenlijn hebben LNF en KNF. iemand die weet of dat toch gaat werken. van degene op Onderdelenlijn staat 2.5td bij die op MP alleen 2.5.

mijn pomp is een LUCAS D67 R8444B284C BOF

de distr staat toch wel exact op tijd he? komt vrij nauwkeurig bij deze motoren. (altijd natuurlijk, maar toch) je zou niet de eerste zijn, en het geeft ook wel dit soort klachten.

harry4203 2655
badge vip badge

11 jaar

ja kan niet mis toch, heb de krukas geblokkeerd met die pin. pomp en nokkenas ook. 2 tandwielen helemaal naar rechts gezet toen gespannen en vastgezet. zou je toch moeten merken als die niet op tijd staat volgas zou die nog wel moeten blijven lopen tis net of hij geen brandstof meer krijgt of de druk wegvalt op de verstuivers zoiets lijkt het op. loopt gelijk mooi op 4 stationair zonder roken. iemand zij tegen mij dat als die pomp te lang stilstaat er iets vast gaat zitten binnenin.

probleem opgelost, de banjobout van de retour zat verstopt. er zit een soort afsluiter in die bij bepaalde druk opengaat en dat dus niet deed waardoor de druk in de pomp veels te hoog wordt en afslaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.