close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Jumper: Distributieriem camper vervangen, nu HEEL onzuinige motor.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 jtd

Distributieriem van onze Camper met Citroen Ducato 2.8 jtd vervangen in 2011, hierna is het brandstof verbruik behoorlijk gestegen van 1:10 naar 1:8.
Na kontrole en timing blijkt er niets mis te zijn met de montage van de distributieriem. WAT IS ER AAN DE HAND, WAT MOET IK DOEN!!!???

Geplaatst door

mabela (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Open deur: de riem is vervangen (verder niets) en het brandstofverbruik is behoorlijk gestegen. RARA.

De montage kan wel deugdelijk zijn, maar het gaat om de timing!! Dus de krukas, moet op merkteken staan, tegelijkertijd met de nokkenas op merkteken.

Dus wat jij moet doen; degene die de riem heeft vervangen, opnieuw de merktekens laten checken/ corrigeren.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Na 2 jaar ineens , of al 2 jaar lang , pomptiming ?

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

is er niet wat anders nog gebeurt aan de camper? iets op/aangebouwd of zo. volgens mij is de 2.8 een commonraildiesel dus verkeerde pomptiming kan eigenlijk niet. of zit het wellicht tussen de oren?

harry4203 2495
badge vip badge

11 jaar

[quote=kaleido 1]Na 2 jaar ineens , of al 2 jaar lang , pomptiming ?[/quote]
Al 2 jaar lang, direct na het vervangen van de distributieriem, timing en merktekens zijn gekontroleerd, maar nog steeds onzuinig lopen.

mabela 0

11 jaar

[quote=Ralf_Jensen]Open deur: de riem is vervangen (verder niets) en het brandstofverbruik is behoorlijk gestegen. RARA.

De montage kan wel deugdelijk zijn, maar het gaat om de timing!! Dus de krukas, moet op merkteken staan, tegelijkertijd met de nokkenas op merkteken.

Dus wat jij moet doen; degene die de riem heeft vervangen, opnieuw de merktekens laten checken/ corrigeren.[/quote]
Dat is al gebeurd, nog geen resultaat.

mabela 0

11 jaar

[quote=harry4203]is er niet wat anders nog gebeurt aan de camper? iets op/aangebouwd of zo. volgens mij is de 2.8 een commonraildiesel dus verkeerde pomptiming kan eigenlijk niet. of zit het wellicht tussen de oren?[/quote]
Aan de camper is er verder niets op- of aangebouwd.

mabela 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.