Citroën Jumper: Distributieriem camper vervangen, nu HEEL onzuinige motor.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 jtd

Distributieriem van onze Camper met Citroen Ducato 2.8 jtd vervangen in 2011, hierna is het brandstof verbruik behoorlijk gestegen van 1:10 naar 1:8.
Na kontrole en timing blijkt er niets mis te zijn met de montage van de distributieriem. WAT IS ER AAN DE HAND, WAT MOET IK DOEN!!!???

mabela

Geplaatst door mabela (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Open deur: de riem is vervangen (verder niets) en het brandstofverbruik is behoorlijk gestegen. RARA.

De montage kan wel deugdelijk zijn, maar het gaat om de timing!! Dus de krukas, moet op merkteken staan, tegelijkertijd met de nokkenas op merkteken.

Dus wat jij moet doen; degene die de riem heeft vervangen, opnieuw de merktekens laten checken/ corrigeren.

kaleido 1 (1580) PRO, 10 jaar geleden

Na 2 jaar ineens , of al 2 jaar lang , pomptiming ?

harry4203 (425) PRO, 10 jaar geleden

is er niet wat anders nog gebeurt aan de camper? iets op/aangebouwd of zo. volgens mij is de 2.8 een commonraildiesel dus verkeerde pomptiming kan eigenlijk niet. of zit het wellicht tussen de oren?

mabela (0), 10 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Na 2 jaar ineens , of al 2 jaar lang , pomptiming ?[/quote]
Al 2 jaar lang, direct na het vervangen van de distributieriem, timing en merktekens zijn gekontroleerd, maar nog steeds onzuinig lopen.

mabela (0), 10 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Open deur: de riem is vervangen (verder niets) en het brandstofverbruik is behoorlijk gestegen. RARA.

De montage kan wel deugdelijk zijn, maar het gaat om de timing!! Dus de krukas, moet op merkteken staan, tegelijkertijd met de nokkenas op merkteken.

Dus wat jij moet doen; degene die de riem heeft vervangen, opnieuw de merktekens laten checken/ corrigeren.[/quote]
Dat is al gebeurd, nog geen resultaat.

mabela (0), 10 jaar geleden

[quote=harry4203]is er niet wat anders nog gebeurt aan de camper? iets op/aangebouwd of zo. volgens mij is de 2.8 een commonraildiesel dus verkeerde pomptiming kan eigenlijk niet. of zit het wellicht tussen de oren?[/quote]
Aan de camper is er verder niets op- of aangebouwd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.