Citroën C5: slaat af slecht stationair lopend

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 L break

ik heb een citroen C5 die heel slecht stationair loopt trillende motor bij koud en warme motor de auto rijdt geen 1 meter als je gas geef slaat ie gelijk af ik heb hem alleen met de koppeling rustig op laten komen op de brug kunnen rijden auto heeft nieuwe EGR klep gasklephuis is vervangen 2de hands ! 2 manden terug sloegt ie heel af en toe af nu is nog erger geworden uitlezen geeft ie aan lampdasensor en onbekende fout codes zelfs bij de dealer hebben ze mij niet kunnen vertellen wat de probleem is de eigenaar had de auto bij een andere garage de cilinderkop laten vervangen ze dachten dat het daar aan ligt blijkbaar niet kan iemand mij helpen zo iets heb ik nog nooit mee gemaakt .

alvast bedankt!

ara91

Geplaatst door ara91 (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je nummer(s) bij die foutcodes?
Waar lees je mee uit?

janh5107 (0) PRO, 10 jaar geleden

lijkt op een verstopte kat / uitlaat.

grt, j.e

ara91 (0) PRO, 10 jaar geleden

ik heb een delphi uitleesapparaat, en deze codes komen steeds terug, vanochtend de auto gestart liep even goed maar als ik gas geef en los laat slaat ie af na 10 min sloet ie weer van zelf af en paar keer gestart hij sloeg meteen af

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Zo te zien lees je EOBD uit? Dan zijn P1xxx codes inderdaad niet algemeen gedefinieerd.
In zo'n geval moet je eigenlijk PSA-specifiek gaan uitlezen.

Is dit een RFN of een RLZ motor? Staat op pos. 6 t/m 8 van het chassisnummer.
Voor de RLZ (Hpi injectie) zouden deze codes voor zover ik weet het volgende betekenen:
P1294- Fuel rail pressure.
P1297- Fuel rail pressure.
Ik denk dat je een probleem met de (hoge) raildruk hebt.

ara91 (0) PRO, 10 jaar geleden

EOBD geeft mij geen foutmeldingen ik lees het via het bouwjaar en idd hij een RLZ motor

Buitenkamprdam (0) PRO, 10 jaar geleden

De cilinderkop is vervangen, door een revisie of gebruikte cilinderkop? Probleem kan namelijk zitten in de klepstoters, vaak lek dus geen of slechte compressie

ara91 (0) PRO, 10 jaar geleden

de cilinderkop is een gebruikte

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.