close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Bx: Slangen vevangen BX

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 14

Er is 1 slang defect rechtsvoor bij de schokbreker, maar er lekt geen olie..!

De schokbrekerfunctie werkt totaal niet en de wagen huppelt over elke oneffenheid in de weg.

Ik wilde deze slang en enkele andere slangen vervangen omdat ze poreus zijn.

Mijn vraag: Is die slang rechtsvoor een luchtslang? Omdat er geen olie uit vloeit?
Er lopen twee slangetjes naar de schokbreker, eentje is doorgesneden en de ander poreus.
En indien het een luchtslang is, moet ik na het vervangen ergens gas bijvullen?

En hoe zitten die slangen bevestigd, ik kan namelijk haast niets zien omdat die slangen aan de achterkant van het wiel zit.

Bij voorbaat dank, Ernst

Geplaatst door

Ernst_2006 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de retourslang voor de LHM; heef echter niets met goed veren te maken; je veerbollen zijn waarschijnlijk aan een revisie toe, moeten gevuld met stikstof of vervangen

mcitr. 0

18 jaar

Dankje, maar als dit de slang is van de retour LHM, dan zou dat betekenen dat er toch LHM olie eruit zou vloeien?

Het hele systeem werkt verder goed, remmen, stijgen en dalen.

Dus met andere woorden, slangen vervangen en bollen laten vullen met stikstof?!

Hoe zitten de slangen bevestigd aan de schokbrekers?
OF is het gewoon een kwestie van eruit rukken en nieuwe erop plaatsen?

Alvast bedankt voor de reactie!!! Super!!

Groetjes Ernst

Ernst_2006 0

18 jaar

Als je veerbol bijna niet meer veert komt er ook vrij weing olie retour, echter enigsinds vochtig moet het wel zijn. de slangen zitten zoals je kunt zien en e.e.a. eerst goed schoonmaakt met een soort grote slangenklem op de veerpoot geklemd. deze wordt gelevert bij nieuwe slangen. De twee slangen en het vierkante platte deel is 1; in zijn geheel vernieuwen dus. En met slangen; nooit losrukken, je kunt schade aanrichten waar je nog veel langer mee bezig bent.
Je kunt het beste naar chyparse in Soesterberg rijden; vullen bollen goed en goedkoop of als ze niet meer gevuld kunnen worden; voordelig een andere bol; het verschil is gigantisch

mcitr. 0

18 jaar

als er geen olie de retourslangen zit gaan de veerpoten niet op en neer
dit kan twee oorzaken hebben of de veerbollen zit geen gas in of de veerpoten zitten vast in de geleiding bollen laten testen eventueel vernieuwen vuulen duurt meestal niet zo lang


henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.