Citroën Bx: Hydroliek probleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,

Auto komt niet meer omhoog en rembekrachtiger werkt niet meer.
Tijdens draaiende motor geen beweging van LHM te zien in reservoir.
Voldoende LHM in reservoir.

Staat het vast dat bij deze wagen de pomp stuk is, of kan het iets anders zijn? (klep?)

De wagen maakte voorheen de bekende BX tik niet vaker dan eens in 30 sec.

Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken? Of waar ik een overzicht van de hydroliekleidingen kan vinden?

Groet,

Michiel

Michiel7811

Geplaatst door Michiel7811 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën BX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

hhamer (0), 17 jaar geleden

het kan zijn dat de voorraad bol het loodje heb gelegd

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Probeer eerst eens de pomp te ontluchten.

Hans

mcitr. (0), 17 jaar geleden

Is dit zo maar ineens gebeurd, of na een reparatie?
Ik zou eerst een paar keer het ontdrukkingsboutje op de verdeler, waar ook de voorraadbol opzit open en dicht draaien. Verder een paar keer in de laagste en hoogste stand zetten, en kijken wat ie dan doet.
De pompen gaan zelden ineens stuk; meestal gaat dat langzaam

b.rozema (0), 16 jaar geleden

Als het na reparatie is opgetreden kan er lucht in de aanvoerslang naar de pomp zitten. ontluchten doe je als volgt, demonteer de slang boven bij het reservoir en giet deze vol met lhm vloeistof sluit de slang weer aan draai dan de drukontlast bout op de drukregelaar los start de motor en laat hem een poosje lopen dan zie ja als het goed is de olie stromen . draai dan het drukontlast boutje weer vast.daarna moet het systeem weer druk opbouwen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.