Heb volgend probleem voor,
Soms start de wagen perfect en rijdt hij zonder problemen maar soms wil hij gewoon niet aanslaan.
Als ik dan flink doorstart krijg ik hem meestal aan de praat maar is hij verschrikkelijk aan het roken.
Op stationair draait de motor dan vrij goed maar bij gas geven begint de motor de schokken en blijft enorm roken.
Als ik gas blijf geven verminderd het roken wel en draiat de motor iets beter.
De motor mag dan warm staan, de ene keer slaat hij direct aan en dan loopt hij perfect, de andere keer duurt het lang en heb ik de problemen.
Heeft iemand een idee.
Geplaatst door kdz (55) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden
Hier is volgens mij meer over gepost, even zoeken. klepspeling bv?
Staat je egr niet half open oid? vervuild bv?
Siem Bijman (140) PRO, 13 jaar geleden
Klepspeling zou ie altijd met koude motor slecht aanslaan lijkt me. Ik denk aan lucht. Kun je met een terugslagventiel in de retourleiding proberen te verhelpen.
kdz (55) PRO, 13 jaar geleden
Klepspeling?
Het busje is van 97, naar mijn mening worden deze hydraulisch geregeld of ben ik nu zo verkeerd?
Ik heb ondertussen een doorzichtige leiding tussen de aanzuig van de dieselpomp gestoken en bij het lopen van de motor heb ik veel luchtbellen.
Bij stilstand loopt de diesel ook terug.
Heb nu al een nieuwe filter met ontjuchtingskop gemonteerd maar het blijft hetzelfde.
Boven op de brandstofpomp zit een leiding die naar het inlaatspruitstuk loopt.
In die leiding zat er een wit staafje met daar een heel klein gaatje in, is dit normaal of zou dit achteraf gedaan zijn.
Ga broberen met een terugslagklep.
alvast bedankt
kdz (55) PRO, 13 jaar geleden
De auto is nu ongeveer 2 weken aan het rijden zonder problemen, soms nog eens moeilijk aanslaan maar klant kan er mee leven.
oorzaak was een klein lekje in de aanzuigleiding in de tank.
marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden
Wellicht een achteraf elektrisch pompje in het aanzuigcircuit?
Bij ons bekend als de plok-plok. Pakweg 40-50 euro.