Het is een lange geschiedenis. Het gaat om een automatisch geschakelde handmatige versnellingsbak. Eerste klacht was stoten van de motor bij ongeveer 1500 toeren, daarnaast reed de auto ´s ochtends slecht van zijn plek. Wij hebben hierop de koppeling vervangen, vanwege de klachten en omdat het druklager vaak kapot gaat bij deze bakken.
De auto schakelde hierna weer prima en het probleem van stoten bleef een goede week weg. Daarna kwam de klant terug, het wegrijden was nog steeds prima, maar de auto stootte weer bij 1500 toeren. Eerst de LGP nagekeken omdat wij vermoedden dat het probleem hierin schuilde. Nadat de LGP was afgekoppeld en de ECU van LPG uitgeschakeld bleef het probleem bestaan. Proefritten gemaakt en foutcodes opgeroepen, sporadisch kwam daar de foutcode van het gasklephuis uit. Gasklephuis vervangen en ingeleerd, geen resultaat.
Na veel zoeken bleek dat er via de temperatuursensor kvs naar de ECU werd gezogen, via de bekabeling. Dit kwam vervolgens ook nog via de stekker van de ECU via bekabeling bij het gasklephuis terecht, vandaar de foutcode op het gasklephuis.
Temperatuursensor vervangen, kabels vervangen en ecu vervangen en opnieuw geprogrammeerd. Probleem opgelost en klant weer op pad.
1.5 week later, klant weer terug. De auto gaat, alleen bij koude motor, niet normaal van zijn plek. De auto start goed, dus slaat goed aan, loopt even een paar meter zonder problemen, maar houdt dan fors in en slaat soms af. Daarna starten en verder rijden is geen probleem, hij loopt dan weer goed.
Het vreemde is, als op alleen benzine heeft gereden is er de volgende dag geen probleem, maar als de auto de dag ervoor op LPG heeft gereden doet dit probleem zich wel voor. Als hij eenmaal er doorheen is, loopt de auto de rest van de dag feilloos.
Injectors zijn gereinigd, bougies vervangen en er komen geen foutcodes in de computer. Graag suggesties, alle hulp is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
updaten van computers motor en bak
en inleren van bakcomputer
inhouden en schokken zijn vaak de problemen
De koppeling is ook al vervangen en ook de software updates zijn gedaan
Je zegt,nadat de auto op benzine weggezet word loopt de auto de volgende dag wel goed op benzine.
Hij kan ook op twee brandstoffen starten de volgende dag,dan loopt de motor zeer beroerd.
Of de injectoren lekken.
9 jaar
we hebben inmiddels de gasinjectoren ook vernieuwd
maar de motor start ´s morgens gewoon normaal en loopt dan ook goed
na ongeveer 30 sec gaat hij smoren en kun je gas geven en hij reageert er dan niet op
als hij er doorheen is dan is het de hele dag verder goed
Als de motor zo begint te smoren loopt de motor dan al op lpg?.
9 jaar
Nee de motor loopt dan nog op benzine we hebben het zo geregeld dat hij pas na een paar minuten overschakeld naar lpg
Het slechte lopen is dus op benzine.
Dat smoren komt dus omdat de motor niet of onvoldoende benzine krijgt.
Neem aan dat de benzine niet te oud is en filter niet dicht zit door vervuiling?.
9 jaar
Klopt, het slechte lopen is inderdaad net na het starten terwijl hij nog op benzine loopt. Benzine is niet te oud, we hebben de tank twee keer tot reserve gereden en getankt bij een bemande pomp. Filter is uiteraard vervangen om dat uit te sluiten.
Benzine injectoren vervuild,ook al eens injectorreiniger(2 flesjes wynn's of abcon of forte) toegevoegd?.
9 jaar
Benzine injectoren zijn gereinigd bij een gespecialiseerd bedrijf. We hebben ook forte toegevoegd aan de benzine, en vervolgens de tank tot reserve gereden op hoge toeren.
Zelf zaten wij te denken aan lekkende lpg-injectoren, maar dat is eigenlijk ook niet mogelijk, omdat het probleem zich niet direct na het starten voordoet, maar juist ongeveer 50-150 meter verderop.
Smoren duid toch op te weinig brandstof.
Tempsensor oke?.
Wat is de brandstofdruk?.
9 jaar
Temperatuursensor is vervangen, brandstofdruk zal ik zometeen even meten.
Probleem bleek veroorzaakt te zijn door een defecte lambdasensor, maar puur op het punt dat de motor minder brandstof in gaat spuiten omdat hij opwarmt. Met de waarde van de lambdasensor real time bij de hand tijdens een proefrit zagen we dat de lamdasonde voor enkele seconden helemaal verkeerd zat. Probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar