close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen DS3 2014: slecht lopen

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5F02, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 115

Mijn ds3 die loopt niet lekker,weinig vermogen,bij lage snelheid pruttelen,maar nu is het zo,dat op het inlaat spruitstuk,gezien vanaf bestuurders zijde links,er 2 aftakkingen zijn ,een gaat naar de overdruk klep,maar een blijft loos,nu heb ik hem afgeplugd,heb het idee dat hij iets beter loopt maar niet goed,kan iemand mij vertellen,waar deze eigenlijk voor is?

Geplaatst door

Ub 40 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Pruttelen komt met name. 1gashiisklep schoonmaken en of boegie nakijken of bobine allereerst uitlezen want pruttelen ga niet gelijk motorstoring lampje branden zou het overdruk zijn tijd die helemaal niet slaat motor af wat ook kan is de map sensor denk ik eerdere die heeft wel te maken met vacuüm en gaat er ook geen storings lampje branden kijk eerst map sensor na

krijn299 0

3 jaar

Ik bedoel gasthuis klep maar allereerst map sensor meestal hoofd oorzaak

krijn299 0

3 jaar

die slang snel weer open maken, dat is de beluchting van het turboregelventiel. auto uitlezen en diagnose stellen. inlaatvervuiling/klepvervuiling, defecte hogedrukbrandstofpomp en foutieve motortiming zijn veelvoorkomende oorzaken. Advies, ga met deze motoren naar iemand die daar de nodige ervaring mee heeft. bij deze auto de kunststof gasklep schoonmaken is overigens zinloos.

Ik ga al deze punten behandelen,bedankt Harry

Ub 40 0

3 jaar

Ik wil zondermeer je kennis en hoeveelheid beschikbare apparatuur niet in twijfel trekken, maar ik denk dat je de storing iets onderschat.
iig succes.

Hallo Harry
Het is zo dat ik op dit gebied geen ster ben,maar ik doe het met veel plezier
Deze auto zit een wok op dus ik kan niet zo maar overal naar toe rijden.Nu is het zo,dat toen ik hem net aan de praat had gekregen,hij hardstikke goed liep,maar dat werd steeds minder en gaat hij geregeld in de start blokkering en ga ik met een druppel lader tot 13,1 volt doet hij het weer,maar ik ga alle punten weer na nu.

Ub 40 0

3 jaar

Ja ik begin te geloven,dat de overdruk klep defect is,ik heb ook bijna geen debiet uit de turbo,de turbo is goed.

Ub 40 0

3 jaar

ik denk het niet, maar deze kun je met de 3 imbusboutjes gewoon verwijderen en kijken of het membraan nog heel is. kijk uit dat ie niet uit elkaar springt want er zit een veer in.

Hallo Harry
Het is zo dat ik nog niet veel ervaring heb met de turbo,eigenlijk mijn eerste auto,dus ik zeg mogelijk wel eens iets verkeerd.
maar ik bedoel dus de klep achter de motor,met aansluiting naar inlaat spruitstuk en koolstof filter en de klep welke met 3 inbus boutjes los moet,heb ik altijd uit gescholden,voor magneet klep.

Ub 40 0

3 jaar

Graag mijn hulp hier.
Sputtert je motor altijd of heb je dit enkel als hij warm begint te lopen ? Als je dit voorhebt wanneer de motor warm gelopen is dan heb ik het vermoeden dat je bobine defect is. Ik had dit namelijk al voor met mijn wagen toen deze nog maar 40.000km had ! Bobine is het systeem die de stroom naar je bougies geeft en deze contacten kunnen na verloop van tijd beginnen eroderen met slecht contact tot gevolg. Vroeger was dit een ( delco vlaamse benaming) stroomverdeler.
Dit is namelijk een zeer véél voorkomend probleem bij moderne wagens !

bolle187 0

3 jaar

Het is zo dat hij het gelijk doe,nu heb ik weer enkele dingen gedaan,zoals het turbo regel ventielschoon gemaakt en deze is volgens mij ook goed en de map sensor.
nu kan ik hem pas morgen testen,want ik heb de spanning er af gehaald,dus dat is bij deze auto
8 uur wachten

Ub 40 0

3 jaar

Ik weet niet hoe lang die auto stilstaat, maar als er iets is waar deze thp motoren niet tegen kunnen is het steeds starten en afzetten, korte stukjes rijden en oude/slechte kwaliteit brandstof. verder druk ik het nogmaals op je hart, deze auto's kun je niet repareren zonder op zn minst een (aan origineel)gelijkwaardige testkast en de nodige kennis. ik zeg dit alleen om te voorkomen dat je allerlei onnodige dingen gaat vervangen straks.
miss beter eerst eens zorgen dat de wok eraf gaat, en er eens een goed stuk mee rijden.

Ja starten en afzetten,dat heb ik in het begin gedaan en dan kwamen er centiliters water uit maar dat is over en de uit laat is nu helemaal schoon maar ik moet eerst nog wat bekabeling vervangen en dan ga ik hem laten testen en wat de wok betreft hij zal toch eerst goed moeten lopen voor ik naar de keuring ga.

Ub 40 0

3 jaar

Ik heb de auto laten uitlezen,nou dat was nogal wat,fout codes op bijna al de sensoren onderbroken circuis kortsluiting en ga zo maar even verder,de garagist, heeft mij aan geraden,om zo veel mogelik nieuwe bekabeling aan te leggen,dus ik ben wel even van het toneel,maar tot dusver allemaal heel bedankt en later hoop ik weer in te vallen.

Ub 40 0

3 jaar

Heeft de garage niet aangeraden eerst alle fouten te wissen en een aantal testritten te maken om te kijken wat er terugkomt? waarschijnlijk heb je 9 van de 10 foutcodes zelf veroorzaakt door het eea te proberen. dat geeft niet, maar dan kom je er met alleen ff uitlezen niet uit.

Nee dat is niet gedaan,maar ik geloof inderdaad dat ik zelf debit ben hier aan,maar er is nog een fout en dat is retoerveer gasklep storing,nu heb ik deze al voor mij liggen op de tafel,maar is dit wel te doen om deze uit elkaar te nemen, want ik geloof dat daar het schokken en zo vandaan kom

Ub 40 0

3 jaar

Retourveer gasklep is geen bestaande psa omschrijving. als je de gasklep tegen de veerdruk in gewoon mechanisch kunt openen is ie theoretisch goed, de rest kun je alleen met tester in de meetwaarden controleren. was die fout niet te wissen dan? denk dat het allemaal fouten zijn agv te lage accuspanning en niet meer correct ingeleerde gasklep. je zou denk ik de eerste zijn met een defecte gasklep bij een thp motor, maar dit terzijde. zou na een flinke schade misschien kunnen. ik denk echter dat jou probleem ook hier niet in zit.

Gas klephuis was de dader,Heb hem gedemonteerd en schoon gemaakt en ik had een los zittende aansluiting in de accu afdek kap,nu loopt hij weer goed.
echter zonder jullie advies had ik er nog niet uit geweest ,bedankt allemaal.

Ub 40 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën DS3 of stel zelf een nieuwe vraag.