Citroën C8: Slippende koppeling

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000cc

Soms slipt de koppeling door rond de 2000 tr/min bij vol gas en dan weer een paar weken niet. Iemand een idee wat het kan zijn?
Groetjes Rene

neeke

Geplaatst door neeke (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C8? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

deanex (0), 9 jaar geleden

misschien ligt het aan de koppelings cilinder, ik weet niet hoeveel de auto gelopen heeft?
Maar als dat veel is zoals bij onze 307 was het niet de koppelingsplaat maar de Frictie plaat.
Deze valt wel onder dezelfde categorie met vervangen van de koppelings-set.
Echter aan de koppelingsplaat zelf zie je niet veel alleen de rek is eruit bij het verende gedeelte van de frictie plaat.

Dus de ene keer wel slippen en de andere keer niet.

Hans4040 (300) PRO, 9 jaar geleden

@Dennis, frictieplaat en koppelingsplaat is hetzelfde...jij bedoeld de drukgroep, waar de rek uit is.

neeke (0), 9 jaar geleden

Wanneer de rek uit de drukgroep zou zijn, zal de koppeling toch altijd moeten slippen.

deanex (0), 9 jaar geleden

@ Hans4040 Ja juist, de drukgroep :P bedoelde ik inderdaad.

@Neeke, ik had er ook vaak last van ene keer meer slippen als de andere keer.
Of soms helemaal niet slippen.
Ik heb hem toen zelf vervangen (dat drukte de koste) en daarna geen last meer gehad.

Maar misschien dat er nog Professionals in de lucht komen straks op je vraag, die een ander idee hebben.

Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=neeke]Wanneer de rek uit de drukgroep zou zijn, zal de koppeling toch altijd moeten slippen.[/quote]
Hiervoor moet de versnellingsbak worden uitgebouwd. Dan kan men goed beoordelen wat er loos is.
In de meeste gevallen wordt in zo´n geval de complete set vervangen. Kopp.plaat, drukgroep, en het druklager.


Succes

neeke (0), 9 jaar geleden

Heb het pompje aan de versnellingsbak vervangen, en nu afwachten.

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Die cilinder bij de koppeling kan uit zichzelf nooit druk op bouwen .!!

De cilinder bij het pedaal wel.

Als door een of andere oorzaak het compensatie-gaatje gesloten blijft en de vloeistof door motorwarmte onder druk komt te staan wordt het druklager tegen de diafragmaveer gedrukt.

Dit komt bij meerdere automerken voor . Vooral als die cilinder in kunststof is uitgevoerd.

Groet.

neeke (0), 9 jaar geleden

Tot nu nog niets negatief ondervonden! :-)

neeke (0), 8 jaar geleden

Koppeling is opnieuw beginnen slippen, ik heb deze week de koppelings-set vervangen wat een hele klus is.
Groetjes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.