Ik heb mijn auto nieuw gekocht in april 2011. Na 60000 km ging mijn auto raar doen. Het toerental zakte ineens terug en de garage gaf aan dat dit een slippende koppeling was. Alles vervangen en een deel kreeg ik terug van Citroën. Nu 64000 km later heb ik weer last van hetzelfde probleem. Gezien ik 4 jaar probleemloos met een c2 gereden heb ga ik er niet vanuit dat het mijn rijstijl is. Heeft hier nog iemand mee te maken gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal als een koppeling slipt dan STIJGT het toerental, maar de snelheid neemt niet of nauwelijks toe.
Als het toerental zakte zie ik niet hoe dat met een slippende koppeling te maken heeft.
Omschrijf je probleem eens nader.
Je toerental zakt onder het rijden? Vanaf welk toerental tot aan welk toerental?
Loopt de snelheid dan ook terug?
Branden er foutlampjes? Zo ja, welke?
Het toerental zakt terug van 2500 naar 2000 de snelheid gaat gewoon omhoog. Er branden geen foutlampjes. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar kan het hier helaas niet uploaden...
8 jaar
Het toerental zakt terug van 2500 naar 2000 de snelheid gaat gewoon omhoog. Er branden geen foutlampjes. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar kan het hier helaas niet uploaden...
8 jaar
[yt]https://youtu.be/B9GBU822o7g[/yt]
8 jaar
Lijkt mij dat de bak in een hogere versnelling gaat als je snelheid toeneemt met een lager toerental.
Kun je boven dat toerental van 2500 uitkomen als je echt volgas geeft?
Kom je boven dat toerental van 2500 uit als de bak in de hoogste versnelling staat?
Wanneer die eenmaal is teruggezakt kan ik weer voluit gas geven en kan ik dus ook boven de 2500 toeren rijden.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar