Hallo,
Na eindeloos ontluchten, vernieuwen van de hoofdremcilinder en de beide wielremcilinders blijft het rempedaal sponzig. Ik weet zeker dat alle lucht uit het systeem is en nergens is een lek te bekennen, toch blijf dit probleem zich voordoen. Wat kan het zijn??
Alvast hartelijke bedankt voor de reacties.
Martin Alkema
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moet toch lucht zijn, hoe heb je ontlucht?
Ouderwetse manier, één het pedaal op commando in en uit laten gaan en de ander de nippels open en dicht draaien. Ik heb het ontluchten veel langer gedaan dan normaal, heb vaker op deze manier remmen ontlucht en heb nooit geen problemen gehad. Het probleem van het sponzige pedaal was al voor het vervangen van alle onderdelen. Ik had het gehele systeem al ontlucht want ik dacht ook dat het lucht was maar na het ontluchten deed hetzelfde probleem zich nog steeds voor en heb toen de hoofdremcilinder vervangen en weer alles ontlucht. Zonder resultaat dus, helaas
16 jaar
De bekrachtiger kan toch geen roet in het eten gooien??
16 jaar
ABS op de auto?
Dan kan je beter een ontluchting apparaat gebruiken (pulseren) want je komt waarschijnlijk niet door de ABS pomp heen.
mvg,
Hans.
Auto heeft geen ABS. Als de motor niet draait heeft het pedaal wel druk. Kan het de rembekrachtiger zijn?
16 jaar
Er is een simpele manier om de rembekrachtiger te testen:
motor uit, trap een paar keer op het rempedaal tot het vacuum opgeheven is ,
houdt het rempedaal ingetrapt en start de motor, als het goed is moet nu het rempedaal zakken.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar