Hallo,
Sinds gisteren heb ik een start probleem met mijn citroen Nemo. Ik draai het contact op, alle lampjes branden op het daschboard , draai dan verder om te starten en dan hoor je enkel een klik en gebeurt er verder niets. Als je dit meerdere malen herhaalt, kan het zijn dat plots de wagen demareert en toch aanslaat.
Dus mijn inziens dacht ik aan de starter die stuk zou zijn, dus deze morgen geprobeert om de wagen aan de praat te krijgen door hem te slepen, maar niets is minder waar, zelfs hier slaat hij van de 5x proberen ook maar 1x aan en draait dan 10 seconden en valt dan terug uit.
Op het dashboard brandt het "motor"lampje en de airbag en het voorverwarm lampje knippert.
Soms verschijnt er ook "no FPS" op het dashboard.
Dus volgende stap is om de citroen garage te laten komen en de computer uit te lezen.
Deze zegt dat er een ongevalschakelaar ingeschakeld is en daardoor een benzine probleem is !
Nu de vraag, WAAR ZIT DIE ONGEVALSCHAKELAAR bij een citroen Nemo? Zelfs de mecanicien van de citroen garage kon hem niet vinden!!??
Hij wist wel te vertellen, dat wanneer deze terug gedrukt wordt het lampje van de voorverwarming zal stoppen met knipperen en de auto gewoon terug alles doet zoals ervoor.
OK , nu dus enkel nog die schakelaar vinden! Hij heeft half het dashboard gedemonteerd maar niets gevonden.
Iemand die het wel weet aub?
HELP!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij zit niet onder de motorkap ?
Kan me trouwens niet voorstellen dat een monteur van een citroen garage niet weet waar hij zit , 1 belletje naar zijn garage en hij weet het.
Waarvoor zijn er anders werkplaatshandboeken en technisch specialisten.
heeft hij ook gedaan, naar zijn garage gebeld en een collega laten zoeken op electrische schema's, doch zonder resultaat.
De macanieker wist me te vertellen dat de Nemo eigenlijk van fiat is en dat het enige onderdeel van citroen eraan het motorblok is. Daarom dat hij weinig over de Nemo weet. En blijkbaar loopt de comminucatie tussen fiat en citroen niet zo vlot
kan je me trouwens " onder de motorkap" even beter definieren aub?
11 jaar
niemand een oplossing? ik sta hier al een paar dagen met een auto die geen kick meer geeft. :-(
11 jaar
Fiat dealer bellen en vragen waar de schakelaar bij een Fiorino zit.
Heb je toevallig ook onder de voorstoelen gekeken? Daar wil deze ook wel eens zitten.
bedankt voor je antwoord, was ik morgen ook van plan om te doen . Vandaag gaat niet want in belgie ist vandaag een feestdag.
En ja onder de voorstoelen is er al gekeken door de citroen mecanieker zelf, en hij vond niets.
11 jaar
RTFM ! Staat er zéker in!
wederom bedankt voor de info, maar het was reeds informatie die ik reeds op het internet vond en al uitgeprobeerd had zonder resultaat. :-(.
Maar ben wel blij dat jullie mee zoeken naar een oplossing.
11 jaar
Maar je probleem ligt niet in die richting , is geen brandstoftoevoerprobleem .
Is een elektrisch probleem.
Leg eens een extra massa tss - pool batterij en het motorblok dmv een extra startkabel.
Het zit meer in die richting, vermits de startmotor soms wordt aan gestuurt.
suc6
Hey GOVA, net eens geprobeerd en een extra massa kabel gelegd en ja !! hij demareerd nu al wel! Elke keer! Maar de motor slaat nog niet aan.
Het pinken van het voorgloeilampje is ook voorbij als ik doe wat jij zegt. Maar....aan wat ligt dat dan? waarom moet ik ineens een extra massakabel bij leggen? Wat scheelt er dan ineens electrisch aan mijn voertuig???
Als nu het motorblok nog wil aanslaan zie ik alles weer positief tegemoet :-)
11 jaar
Controleer dan nog ALLE zekeringen binnenruimte én motorruimte.
Daarna zal alles wel werken. Zoniet, dan kan je het zelf toch niet oplossen.
maar moet ik dan altijd rondrijden met een extra massakabel? En welke zekering zal ik dan extra moeten nakijken? Een tipje? van de dieselpomp?
11 jaar
vind het eigenlijk zeer straf dat de citroen mecanicien die hier was, hier niet mee om kon. heel raar dat iemand van achter zijn pc mij wel kan helpen of toch in de goede richting zit :-)
11 jaar
en nog iets , er zat heel veel lucht in de brandstof leiding. Op het motorblok staat zo'n pompje en als ik daar op drukte, zag ik heel veel lucht passeren. maar toch slaat de motor nu niet aan. Zekeringen controleren zal voor morgen vroeg zijn want tis donker nu en zie geen steek, damm
11 jaar
Alle zekeringen gecheckt en alles ok en Ik heb hem deze morgen aan de praat gekregen met dus een extra massa kabel aan te leggen en met behulp van een extra batterij want de batterij van de Nemo was wat te plat.
En de motor blijft draaien , wel blijft het "motorlampje" branden . Maar als ik de wagen stil leg, doet hij weer niets zonder die extra massakabel.
Dus de wagen werd daarnet naar de garage gesleept want zo valt er niets mee aan te vangen.
Terwijl de motor draaide stond op't daschboard te "noFPS" knipperen.
11 jaar
twee uur later tel gebregen van de garagist waar ik de auto kocht, dat mijn wagen terug gaat zoals ervoor. De massakabel van het motorblok naar het chassis zou afgebroken zijn....
Bon, als het enkel dat was, des te beter natuurlijk, morgen vroeg de auto afhalen en zien of alle lampjes op 't dashboard wel uit zijn.
Tot morgen
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Nemo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar