Citroën C5: start (soms) niet na vervangen nieuwe brandstofpomp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Vreemde storing, auto sloeg niet meer aan vanwege een kapotte brandstofpomp, heb er een nieuwe ingezet, daarna sloeg hij gelijk aan.
Maar na een paar keer weer startten slaat hij niet meer aan, dan druk ik op het (ontluchtings)ventiel van brandstof (of ontluchtingsnippel) dan spuit er volop brandstof uit en dan slaat hij gelijk daarna weer aan, en zo doe ik het elke keer als hij niet aan wil slaan, waar zou het aan liggen?? Denk aan het volgende:
1. Verkeerde brandstofpomp (verkeerde pompdruk) was een pomp van pierburg met 2 tuutjes ipv van 1 we hebben de retour afgedopt.
2. Nog teveel lucht in de leiding
3. Troep in de brandstofleiding

Foutcodes die eruit komen zijn verschillend steeds en kan ze makkelijk wissen, de foutcodes waar ze soms heen wijzen is overslag in bobine 1e en 2e cilinder en 1 injector onjuiste werking, maar die is gewoon stuk want hij slaat aan op 3 poten, maar dat geeft de klant niet omdat het een gasauto is.

Wie o wie kan mij helpen, bedankt alvast.

Glen

Geplaatst door Glen (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (465) PRO, 11 jaar geleden

een pomp met 1 aansluiting heeft een drukregelaar in de tank, de andere op de injectorrail. misschien dat dit mis gaat.
lucht in de benzineleiding??

Glen (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik denk dat U daar gelijk in heb, een collega zei ongeveer het zelfde.
Omdat deze pomp een retour heeft is de drukregeling ook anders, maar de leverancier van de pomp zegt dat het niets uit maakt en zei dat je gewoon de retour kan afdoppen, lijkt mij dus niet logisch meer.
Ga volgende week een andere pomp proberen.

Harry bedankt voor Uw bijdrage ;-))

Glen (0) PRO, 11 jaar geleden

Storing gevonden!!!
Harry je had gelijk, was de verkeerde pomp, terwijl de leverancier zwoer dat het de goede was.
Heb er nu een in gezet die ik ook maar zelf heb laten omnummeren van Marwal systems naar Pierburg en daar kwam idd een ander nummer uit, nu loopt hij mooier op benzine en storing is niet meer terug gekomen, met dank aan Harry.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.