Citroën 0: starten, stotteren ,roken

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

Hallo ik heb het volgende probleem met mijn Berlingo, bij koude temperaturen start de auto smorgens moeilijk .Als ie eenmaal gelopen heeft start ie verder de hele dag goed. Als de auto koud is wil ie nog wel eens stotteren onder het rijden. Wat me al langer opvalt (ook bij normale buitentemperaturen) is dat als ik de auto eens door laat trekken dat hij dan meer als normaal rookt.Berlingo heeft 160dkm gelopen geen olie verbuik topsnelheid en dieselverbruik is normaal. Hoop dat iemand me kan helpen. bvd.

twanny

Geplaatst door twanny (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Lainke (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de gloeibougies en de accu al eens laten controleren?

twanny (0), 13 jaar geleden

Gloeibougies ga ik zsm doormeten, zou het slecht starten kunnen verklaren maar ook het stotteren en roken??
Auto heeft wel een werkende EGR klep heb dit systeem laatst helemaal gereinigd het viel me toen op dat een van de kanalen van de kap die bovenop zit nogal nat was (onverbrande diesel??)
verder lijkt het dat de uitlaat wel erg last heeft van vettige roet meer als normaal.
het roken bij doortrekken is niet verbeterd na het reinigen van het EGR systeem.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

als het gloeisysteem goed is, dan de kleppen stellen !

twanny (0), 13 jaar geleden

Gloeisysteem is helemaal goed incl. accu. Wil pas aan de kleppen denken als al het andere is uitgesloten.schijnt nl nogal prijzig te zijn bij dit type motor. Distibutieriem is 30dkm terug vervangen kan niet meer nagaan of toen ook de kleppen gesteld zijn. hoorde dat ook een van de verstuivers defect kan zijn schijnt soortgelijke klacht te kunnen geven, iemand die daar ervaring mee heeft??
bvd.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan zul je de retour opbrengst moeten meten.

De verstuivers geven zelden problemen.


je zit toch aan kleppen stellen. en ja dit is prijzig om dat de nokkenas er uit moet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.