Beste leden,
Afgelopen dagen heb ik een probleem met mijn auto.
Er komt een smeulende rookgeur in de auto door de luchtroosters wanneer de verwarming aan staat, ruikend naar verbrand rubber.
Hierbij komt er sinds de laatste dagen ook een lichte rook door de roosters.
Onder de motorkap komt de zelfde rook, het is een milde rook die moeilijk is te zien.
Na 10/15min opwarmen van de auto, zijn de problemen weg.
Koelvloeistof/motorolie zijn op peil.
Foutcodes die opkomen zijn:
P0139 - O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 2)
P0054 - HO2S Heater Resistance (Bank 1, Sensor 2)
P11AA - Unknown fault code
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of het probleem herkent.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P11AA - Inlet manifold pressure sensor signal fault : Pressure too high
Deze is al eens eerder behandeld hier:
https://www.problemcar.nl/nl/professiona...
Als de druk in het inlaatsysteem stijgt, dan wordt ook het mengsel rijker.
Mogelijk wordt de uitlaat/katalysator veel te heet hierdoor en veroorzaakt dat het roken.
Dat staat los van de fouten op de achterste Lambda sensor.
Ik denk dat die veroorzaakt worden door de verwarming van die sensor (sensor defect of bedradingsprobleem).
Het bleek te gaan om een lekkende kleppendeksel en lekkende uitlaatspruitstukpakking. Hierdoor lekt olie op het uitlaatspruikstuk zelf, die wanneer heet is , de olie laat verdampen.
5 jaar
Het bleek te gaan om een lekkende kleppendeksel en lekkende uitlaatspruitstukpakking. Hierdoor lekt olie op het uitlaatspruikstuk zelf, die wanneer heet is , de olie laat verdampen.
Pakkingen zijn vervangen en probleem opgelost.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar