close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C4 Coupe: Blower c.q. kachelmotor verwarming doet het niet

Bouwjaar: 2006, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Blower c.q. kachelmotor verwarming doet het niet. Het kenteken is 34-TN-KJ
Blower doet het wel als je op de 2 draden, rood en zwart, spanning zet met een accu. Met een acculader gaat dat niet vanwege de benodigde ampères.
Kachel weerstand is het ook niet omdat die nieuw gemonteerd is.
Dan ga je aan het contactslot denken. Uit het contactslot komen 3 dunne draadjes, c.q. contacten. Een ander contactslot geprobeerd, eentje van 2005. Auto startte niet eens. Nu heb je op dat contactslot een kapje met een sleutel herkenner. De originele er af gehaald en het kapje van dat andere contactslot erop gezet. Nu is ook mijn vraag, werkt dit zo wel dat je gewoon de sleutelherkenning ook overzet. Moet je dan ook niet de ECU of computer deze sleutelherkenning inlezen.
Omdat er maar 3 dunne draadjes van het contactslot komen is de vraag, zit er ergens een relais dat aangestuurd wordt door het contactslot zodat er een hoger vermogen op de kachelweerstand en de blower gezet kan worden.
Dan kan het ook mogelijk in de regelunit zitten van de climate control.
Wie o wie weet een mogelijkheid om het probleem op te lossen.

Geplaatst door

Pakreel (415)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Contactslot en aan verwante artikelen lijkt mij niet eerste verdachte , want dan zou er meer niet werken , is er geen zekering defect , heb je gemeten of je massa en plus hebt op de diverse componenten , schakelaar display enz , installatie is massa geschakeld via module.

Dank voor je reactie Kaleido. Je laatste woord is module in je reactie. Bedoel je daar de regelunit voor de blower en de climate control? Er is ook een oplossing met een extra relais omdat de startspanning van de blower te laag is. Mogelijk heb je daar een schema voor.

Pakreel 415

5 jaar

Na veel gezoek en dank zij tips op deze website maar een rechtstreekse verbinding gemaakt, ivm, stroomvermogen, met de accu. Wel een relais er tussen geplaatst, overbemeten van 80 amp., met zekering van 30 amp. zodat als het contact aangaat via het relais de blower voldoende startstroom krijgt. De schakelstroom voor het relais van een dikke witte draad links in de zekeringskast onder het dashboard. De standen van de blower op het display doen het nu allemaal. Hoe zit het eigenlijk nu met de airco die nog niet werkt. Hoe moet dat geschakeld worden. Van het contactslot, bovenop als deze gemonteerd is, lopen 3 hetzelfde gekleurde draadjes. Moet hier ook mogelijk een schakelrelais tussen om het vermoedelijke slechte contact in het contactslot te overbruggen? Zo ja hoe doe je dat dan. Airco is helemaal gevuld en werkte voordat de storing optrad. Ook een andere module uit een sloper, ook uit hetzelfde productiejaar, geprobeerd maar dat was ook niet de oplossing.

Pakreel 415

5 jaar

Weer bezig om een oplossing te vinden voor een werkzame, afgevulde, airco welke voordat het probleem zich voordeed zijn werk deed.
Het contactslot is electrisch verbonden met een stekkertje waar 3 draden aan zitten, zie foto.
De middelste draad heeft continu spanning.
Na contact komt er ook spanning te staan op de, zie foto, onderste draad. Geen spanning op bovenste, gecombineerde, draad,
Hoort dat zo te zijn of moet bij contact op deze draad ook spanning staan.
Nu is mijn probleem in eerste instantie dat de aanjager het niet deed, deze met een omleiding werkzaam gekregen. Zie blog hiervoor.
Het probleem nu is dat de climate control het nog niet doet. Airco is opnieuw afgevuld.
Ik kan wel via een schakelaar een relais monteren de airco aanzetten maar ik weet niet of dat de oplossing is.
Zit er ergens een relais dat de climate control en de airco pomp aanstuurt en misschien defect is ?
Als je de airco handmatig gaat maken met een schakelaar hoe regelt de climate control dan de temperatuur ?
Gebeurt dit door aangestuurde menging van warme en koude lucht dmv aansturing climate control?

Pakreel 415

5 jaar

We zijn weer even bezig geweest om uit te zoeken of de airco aan te sturen is buiten het contactslot om. Nu zitten er op de aircocompressor 2 stekkers. Eentje, geel, voor de magneet koppeling, Als je op de rode draad daarvan spanning zet werkt de koppeling welke de aircopomp in bedrijf zet. Nu zit er op de pomp nog een stekker. Waar is deze voor?

Pakreel 415

5 jaar

Opgelost zie hierboven,

Pakreel 415

5 jaar

Hoi Pakreel, Ik loop nu tegen het probleem aan, maar kan de oplossing via de link naar een andere post niet vinden. Kun jij deze misschien nog delen met mij? Heb ook al een hoop geprobeerd... Ben het echt even zoek

Brandon95 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.