Sinds kort heb ik een Saxo 1.1i uit 1997. Hij start prima en rijd meteen lekker weg. Het probleem is dat als je even pech hebt hij bioj de eerst volgende stoplicht afslaat. Alle lampen op het dashbord gaan branden. Met een beetje mazzel kan je 'em weer starten, maar vaak kan je maar beter eerst een sigaretje roken. Wie o wie weet welk probleem het is. Alvast bedankt voor jullie rectie. groeten, Chelo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Sainz in spe,
Zoals je misschien hebt gezien, heb ik een vergelijkbaar probleem en het is soms een hele klus om de echte oorzaak te vinden, vooral als het soms optreedt en je dan ook niets kunt meten.
Bij jou is de vraag: is je stationair toerental nog op spec?
Het stilvallen bij stop kun je soms ondervangen door de stationair toerental schroef wat bij te regelen, maar dat is meestal maar een lapmiddel, vooral als het euvel aan iets anders ligt. Soms is het ontstekingstijdstip versteld. Ook kan het aan de brandstoftoevoer liggen, of een cilinder werkt niet goed door bijv. een slechte vonk.
Of je zelf wat kunt verhelpen ligt er aan of je zelf wat meetapparaten hebt en of je een goede handleiding hebt; dit is echt noodzakelijk om een ingewikkelder storing op te lossen.
succes!
Dag Wim. Bedankt voor je reactie. Er lijkt weinig mis te zijn met het het toerental stationair. Het probleem treedt trouwens nooit op bij het starten, maar pas wanneer er al een stukje is gereden. Ik heb van iemand te horen gekregen dat de boosdoener wellicht de injectiebehuizing is. Zelf ben ik niet in het bezit van meetapparatuur en mijn expertise laat op dit terrein zowiezo al veel te wensen over, dus ik vrees dat ik hem maar naar de garage moet gaan brengen...sniff...sniff...in elkgeval bedankt voor je berichtje. Wat was bij jou nou eigenlijk precies het probleem? Ik kan het nergens vinden namelijk.
groeten,
Chelo
21 jaar
Beste Sainz in spe,
Als de boordcomputer de storing bij jou heeft vastgelegd (er blijft dan meestal een indicatielampje branden), dan is de soort storing eenvoudig bij de garage af te lezen, dan weet je in elk geval wat er aan de hand is en dan kun je altijd nog beslissen hoe je het oplost.Uitval bij warm stationair kan aan zoveel verschillende storingen liggen..
Mijn probleem is destijds gepost onder professionals Mitsubishi, uitval motor Lancer GLXI aut. Ikzelf denk nog steeds dat de ontsteking (verdeler en bobine) de oorzaak is, maar de computer geeft geen storing aan..
vr groeten, Wim Glasz
21 jaar
Oorzaak is kapot injectiehuis. Deze laten nakijken en vervangen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar