klacht is als volgt.
na de koude start en dan na zo n 500 m rijden komt er stop op de display testaan en iets van motor temperatuur tehoog of onwaar of iets dergelijks.
het stop lampje gaat zo n 3 maal aan dan uit en geheel de dag niet meer aan.
de andere dag precies het zelfde.
de afstand is ook nagenoeg het zelfde.
koelvloeistofpeil is goed.
motor temperatuurmeter is dan nog op koud en dit klopt met de omstandigheden.
ik vermoed een sensor maar wil graag weten welke en waar of is het iets anders.
groetjes jan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de druk in het hydropneumatische systeem hoog genoeg? En het LMH niveau? Dit omdat de storing alleen de eerste 500 meter optreedt. Ik heb ook eens zo'n geval meegemaakt met een xantia; bleek een regelaar te zijn. Ook misschien niet onverstandig om de auto eens uit te lezen; als het een zender oid is zou de storing opgeslagen moeten zijn in de computer. Als het geen "harde" storing is, storingsgeheugen resetten, wachten tot de storing terug komt en dan weer uilezen.
uitlezen dan weet je wat daarbij kunnen ze ook precies zien op welke onlogische temp bijvoorbeeld de storing zich voordoet en contr op update
lhm in een c5 ??????? ik dacht dat dat iets was voor bx en xantia
in een c5 gaat lds vloeistof
Haha ik zit nog te veel in de oudere vehikels....LMH is inderdaad voor antieke auto's Andreas
mogelijk temp, sensor defect dit staat ook in de foutcodes bij het uitlezen van de m.m.computermaar het kan ook elektronisch een fout zijn
nou jongens we gaan als eerste de temperatuursensor vervangen ik heb alleen gekeken en zie alleen een met groene stekker aan de stuurkant is het deze of is het een andere.
groetjes jan.
inderdaad jan, did is de juiste sensor, en dit is ook een bekend probleem, dus grote kans dat je het op deze manier snel opgelost hebt.
bedankt citro ik heb nog niks besteld en doe dat nu het geeft na jou informatie toch wat meer vertrouwen in de boel.
groetjes jan.
citro ik heb nu de sensor vervangen en een poosje laten rijden het is weer voor elkaar hoor.
tevens kwam ik een afgebroken bevestiging tegen van de omkeerklep van het inlaatspruitstuk of iets dergelijks deze ook maar gelijk vervangen.
groetjes jan.
ja, dat is de bediening van de swirl klep, als die dicht gaat staan houdt de motor zwaar in. dus het is goed dat je die hebt vervangen.
mooi citro zo komen we ere toch weer mooi uit en nog bedankt voor de informatie en de bijstand.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar