close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Saxo: stuurbekrachtiging elk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

bij het starten geen stuurbekrachtiging de pomp draait niet
het lijkt er op dat als je een tik op de pomp geeft deze wel gaat draaien bekrachtiging werkt dan ook weer

wat kan dit zijn?

vriendelijke groet Andre

Geplaatst door

andresjoers (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

pomp defect

werkt de motor niet met koolborstels of zo die je kan vervangen

hoe belangrijk is de accu spanning

andresjoers 0

13 jaar

is een schottenpomp, uit mn hoofd, zitten geen koolborstels zin, spul zit domweg vast

de pomp is wel degelijk een elektro hydroliek pomp met koolborstels
deze slijten in de loop van jaren en dus valt de pomp af en toe uit, of in 1 keer....

de relais gaat ook soms defect, deze bevindt zich net boven de pomp .
hij is grijs en heeft een rond/vierkante vorm.
klinkt een beetje raar maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

als de relais vervangen hebt kijk even de zekering na, deze zit in het zekeringen kastje onder de motorkap.
als de pomp zwaarder gaat draaien of veroorzaakt inwendige kortsluiting brandt de zekering eruit.

danmaster 0

13 jaar

Hoi Danny
bedankt voor je reactie
ik heb de pomp een tik gegeven en vanaf die tijd nog een maal het probleem gehad
ik denk dat het de borstels zijn als de pomp niet draaide wel spanning op het relai
kunnen de borstels vervangen worden ? ja hoe dan?

vriendelijke groet Andre

andresjoers 0

13 jaar

nou daar ben ik dus ook naar op zoek.
ik heb zelf een saxo waar de pomp ook van defect is en heb eigenlijk geen zin in een 500 euro voor een pomp...

kan wel een sloper monteren maar weet nooi voor hoe lang...

dus tja lastig..

maar ben druk op zoek naar een revisiesetje.
zodra ik wat heb gevonden laat ik het weten.

danmaster 0

13 jaar

Heb dit probleem al een paar keer gehad.Kwestie van gedeeltelijk demonteren,koolborstels en houders goed schoonmaken,en weer monteren.Het is een kwestie dat de koolborstel door slijpsel van zichzelf op de duur te zwaar in de houder beweegt,en dan geen contact meer maakt.Dat is ook de reden dat een klap helpt.De complete stuurbekrachting hoeft niet onder de auto vandaan gehaald te worden.Succes.

bieuwke 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.