Citroën Saxo: stuurbekrachtiging elk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

bij het starten geen stuurbekrachtiging de pomp draait niet
het lijkt er op dat als je een tik op de pomp geeft deze wel gaat draaien bekrachtiging werkt dan ook weer

wat kan dit zijn?

vriendelijke groet Andre

andresjoers

Geplaatst door andresjoers (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

pomp defect

andresjoers (0), 13 jaar geleden

werkt de motor niet met koolborstels of zo die je kan vervangen

hoe belangrijk is de accu spanning

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

is een schottenpomp, uit mn hoofd, zitten geen koolborstels zin, spul zit domweg vast

danmaster (0), 13 jaar geleden

de pomp is wel degelijk een elektro hydroliek pomp met koolborstels
deze slijten in de loop van jaren en dus valt de pomp af en toe uit, of in 1 keer....

de relais gaat ook soms defect, deze bevindt zich net boven de pomp .
hij is grijs en heeft een rond/vierkante vorm.
klinkt een beetje raar maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

als de relais vervangen hebt kijk even de zekering na, deze zit in het zekeringen kastje onder de motorkap.
als de pomp zwaarder gaat draaien of veroorzaakt inwendige kortsluiting brandt de zekering eruit.

andresjoers (0), 13 jaar geleden

Hoi Danny
bedankt voor je reactie
ik heb de pomp een tik gegeven en vanaf die tijd nog een maal het probleem gehad
ik denk dat het de borstels zijn als de pomp niet draaide wel spanning op het relai
kunnen de borstels vervangen worden ? ja hoe dan?

vriendelijke groet Andre

danmaster (0), 13 jaar geleden

nou daar ben ik dus ook naar op zoek.
ik heb zelf een saxo waar de pomp ook van defect is en heb eigenlijk geen zin in een 500 euro voor een pomp...

kan wel een sloper monteren maar weet nooi voor hoe lang...

dus tja lastig..

maar ben druk op zoek naar een revisiesetje.
zodra ik wat heb gevonden laat ik het weten.

bieuwke (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb dit probleem al een paar keer gehad.Kwestie van gedeeltelijk demonteren,koolborstels en houders goed schoonmaken,en weer monteren.Het is een kwestie dat de koolborstel door slijpsel van zichzelf op de duur te zwaar in de houder beweegt,en dan geen contact meer maakt.Dat is ook de reden dat een klap helpt.De complete stuurbekrachting hoeft niet onder de auto vandaan gehaald te worden.Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.