Als ik mijn stuur naar links draai en snel weer terug naar rechts, of andersom, dan weigert de stuurbekrachtiging.
In de eerste instantie dacht ik aan een vervuild hydraulisch probleem, en heb het systeem laten reinigen en verversen. Dit heeft niet geholpen, vervolgens is er een nieuwe hydauliek pomp ingebouwd. Ook dit heeft niets geholpen. Ik ben toen op de bijeenkomst veerbollen wisselen in Abbenes geweest, en Wim van der Laan wist te vertellen dat er in mijn type XM tussen pomp en stuurhuis geen voorraadbol meer zit. Conclussie het stuurhuis lekt inwendig. Heeft iemand hier al ervaring mee? En wat kost een gereviseerd stuurhuis? Is het te doen als goewillende amateur om zo'n stuurhuis te wisselen? Ik heb wel een brug thuis om op te werken. 'k Hoor het graag van de ervaren sleutelaars. gr. Kees Nieuwenhuyse
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stuurhuis bij een 3.0 V6 is 1 drama om te vervangen. reken maar op een 2 dagen werk voor een pro
Kees probeer die beweging eens bij zo'ngelijkwaardige auto . Ik denk dat je de verplaatsing van de hoeveelheid olie overschat . Vandaar dat de pomp wisselen niet hielp. Die snelle stuurbewegingen zijn bij zo'n reiswagen toch ook helemaal niet nodig. Groeten.
Ligt niet aan het stuurhuis of pomp.
De aanzuigleiding aan de pompingang is ergens te kortbochtig, waardoor er vernauwing optreed en de pomp vacuum aanzuigt - dus minder debiet. Geloof me , is waar alhoewel er niet direct iets te zien is an de leiding aan de buitenkant.
Probeer eens een uitwendige DIKKE leiding rechtstreeks vanuit de reservoiraansluiting.
Indien dit helpt, kan je nog altijd de oorspronkelijke leiding vernieuwen.
Gr
R
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar