close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Saxo: Tankmeter

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Na het vervangen van de brandstof pomp door de garage is mijn tankmeter van slag.
Bij een volle tank geeft ie gewoon vol aan maar loopt pas na 200 km terug en als ie ongeveer over de helft is is mijn tank leeg.
Rij inmiddels al een tijdje op de dagteller maar zou graag de tankmeter weer goed werkend hebben.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Zelfs de garage komt er niet uit.

Geplaatst door

Erwin79 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke vlotter als ik vragen mag?

ron001 0

9 jaar

De vlotter in de tank natuurlijk dat is de enige vlotter die er in zit, Terug gaan naar garage en onder garantie laten repareren, er zit iets fout bij de tankvlotter

jan5047 0
badge

9 jaar

Ja das grappig nu heeft Erwin hij het woordje vlotter weggehaald...logisch is benzinepomp en vlotter in één .dus mogelijkheid 1 Massakabeltje van de tankvlotter niet goed vastgezet door de garage na werkzaamheden???. Mogelijkheid 2 vlotter loopt vast/zwaar punt
Of als laatste de opnemer van het pomp/vlotter samenstel kapot/slecht.

ron001 0

9 jaar

Inderdaad de vlotter is gezonken, maar als ik vragen mag wat is daar de reden van?

jan5047 0
badge

9 jaar

Heb wel een vermoeden jan???? maar ff wachten op erwin

ron001 0

9 jaar

Idd ron001 had t zelf ook in de gaten dat t 2 in 1 is haha
Zal in elk geval jullie bevindingen eens doorgeven aan de garage en dat ze daar eens naar gaan kijken.
in elk geval eerst bedankt en mocht er iets uitkomen laat ik het weten.

Erwin79 0

9 jaar

Constructie is zeer eenvoudig en eventueel zelf wel te controleren, garantie is garantie natuurlijk.
Voor de geïnteresseerden nog even een plaatje van het bulletje links is pomp zonder vlotter rechts is de vlotter(overcompleet). ook voor Peugeot 106

ron001 0

9 jaar

ik heb hetzelfde probleem..benzine meter geeft niets aan...vlotter eruit gehaald...totaal verroest...helemaal schoongemaakt en een draad opnieuw gesoldeerd die los zat...maar..meter werkt nog steeds niet, vlotter kan nu soepel bewegen. Heeft iemand een plaatje/schema vd drie draden, misschien heb ik het draadje op het verkeerde punt gesoldeerd?

gr. Arie

arjoka 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.