Bij Saxo 1.4 vts (10/ 2000 , ca 160.000 km ) bleef het motormanagement lampje bleef nl steeds branden na een reset begon deze na ca 15 a 20 km wederom te branden , de co waarde is gemeten en die bleek veel te hoog . Om alle mogelijke problemen uit te sluiten hebben we nu het spaggethi spruit stuk weer om gewisseld voor de originele. Hier door bleef het lampje uit ( meer dan 300 km oke ) dus maar even CO gemeten ( we waren immers hoopvol ) het is nu wel iets verbeterd maar helaas nog steeds niet oke en volgens de garage is de katalysator oke ( volgens 4 gassen meting ) De stappen motor hebben we ook al een gereinigd en we hebben al een flesje injectoren reiniger aan de brandstof toegevoegd ca 500 km terug
De meting bij ca 3000 toeren ging helaas het lampje ook weer branden ( toeval ??? ) Een aantal maanden geleden is ook de voorste lambda sonde vervangen omdat de oude toen zichtbaar stuk was ( rammelde ) er is een universele ingezet met wel de juiste aansluiting. De auto wordt deze week uitgelezen maar mocht daar ook niets uitkomen wie weet raad of heeft dit ook al eens mee gemaakt en weet een oplossing. De auto is motor technisch verder origineel en loopt verder probleemloos.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temperatuur sensor van het inspuitsysteem is mogelijk defect.
Probleem is inmiddels opgelost de voorste lambda sonde zorgde voor het probleem van de te hoge CO waardes.
Deze is vervangen en alles is nu weer perfect zoals het hoort
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar