Weet iemand raad? Heb een jumper van bj 2000 in de garage staan
Met zeer hoge co waarde,constant tussen 9 a 11!
Al bijna alles geprobeert met geen beterschap!
Al bij iemand voorgekomen of wat raad?
Is 2000cc benz motortype rfw met injec MM iaw 8 p11 (is type van injectiecomputer)
Alvast dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als alles in orde is
ff naar de dealer om te laten herprogrammeren en een keer uitlezen
kan een software probleem zijn
gr
je bericht is niet volledig, want wat bedoel je met alles al
geprobeerd. ECU laten uitlezen door de garage is stap 1
gr
19 jaar
We zijn dealer,heb al uitgelezen niks abnormaal alleen te lange injectie tijd! heeft al bij andere garage binnen geweest waar reeds meerdere onderdelen vervangen zijn o.a. nokkenas enz.!
Heeft altijd op lpg gelopen is nu volledig afgekoppeld!
Tijdens draaien zakt co naar +/-5 waarna motor hoorbaar bijgestuurd word naar +/-10!
gr
dit verhaal ken ik bij een AX monopoint die ik enige tijd
geleden voor de keuring had. Overal vlekkeloos doorheen; alleen
een te hoog CO. Bij het doorlezen ook geen foutcode(s)
ben toen aan het vervangen geslagen. alle sensoren, lambda,
zelfs de Kat vervangen, injectiehuis, relais, bekabeling.
niets hielp. ik trok zowat de haren uit m`n hoofd.
wat moet je als de ecu geen foutmelding geeft, en je toch
een te hoog CO hebt ? is there anybody out there who knows ?
ik voel met je mee bart !
en hou je op de hoogte als ik wat weet, want uiteindelijk
wil ik het weten !!!
gr jelle
19 jaar
hoe is het lambda signaal? jumpers hebben veel last van massa problemen in de buurt van de accu als de lambasonde een slechte massa heeft zal co omhoog gaan daar de computer een verkeerd signaal binnenkrijgt.
Heb massakabel vervangen co en lambda is terug normaal (alleen hc is wat hoog)!!! Motor draait normaal en rijdt goed!!!!
Thx pieter!
Nu jij nog jelle,proberen zou ik zeggen!!!
pieter is wegenwacht en moet alles nog meten met een multimeter
dat leert men tegenwoordig niet meer. ga een poosje meten met zo,n ding en kijk wat er gebeurt als je het niet weet een basiscursus meten kan een hoop inzicht geven. dan weet je waar je mee bezig bent.
Hetzelfde probleem ooit gehad met een xantia 2.0. Oorzaak was een extra massadraad die niet aangesloten moest zijn (alleen voor export zonder kat).
heb hetzelfde probleem gehad met een expert
probeer eens de temp sensor los te koppelen en kijk wat hc en co doet zowel met koude als warme motor kan een verkeerde waarde doorgeven aan de comp bij een bepaalde motor temp
het is het proberen waard
gr
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar