Beste Citroen technici, een klant van mij met een Jumper 2.5 D, (zonder turbo)en Bosch brandstoffilterhuis heeft de volgende klacht: nadat de auto een nacht stil heeft gestaan start deze normaal en kun je er mee wegrijden. Na ongeveer 300 mtr. neemt het vermogen af en slaat de motor vervolgens af. Als het brandstofsysteem ontlucht wordt kan er de hele dag mee gereden worden. Na plm. 6 a 7 uur stilstand herhaald het probleem zich weer. Er komt dus lucht in het brandstofsysteem. Hebben jullie hier ervaring mee? met vriendelijke groeten Arie Vreugdenhil A-Repair
Geplaatst door A-Repair42 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
rene9519 (0) PRO, 19 jaar geleden
als je het brandstoffilter pas vervangen kan het zijn dat de koppeling van de aanzuigslangen aan het filterhuis niet goed afsluiten door oxidatie heb het een keer gehad bij een fiat ducato
vervoort11761 (0) PRO, 19 jaar geleden
er meot ergens een fitje zijn zodat de dieselbrandstof terug naar de tank kan lopen. as gashefboom?
Siem Bijman (115) PRO, 19 jaar geleden
Bij een Boxer (inderdaad geen Jumper!) hebben we eens eenzelfde probleem gehad.Daar bleek net als vroeger met de BX-en een verbindingspijp tussen de brandstof-retourleiding geplaatst te zijn, die zorgt dat de brandstof verwarmd werd.Dit is in ons land helemaal niet nodig, maar veroorzaakte wel deze klacht.Er gewoon tussenuit gehaald en probleem was over.Misschien dat deze bus dat ook heeft??
Zie topic 323 (inderdaad uit de begintijd van problemcar)
GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden
Valse lucht langs brandstofverwarmer (staat op cilinderkop)
citroenmonteur (0) PRO, 19 jaar geleden
Inderdaad zoals gova zegt, waarschijnlijk lucht via de brandstofvoorverwarming. Gewoon kortsluiten, en slang rechtstreeks op filter aansluiten, en probleem is over.
Controleer ook even het opvoer handpompje, wil ook we een lek raken.
A-Repair42 (0) PRO, 18 jaar geleden
Hallo mede sleutelaars, het was inderdaad de brandstofvoorverwarmer op de kop. Ik heb deze kortgesloten en probleem is opgelost. Bedankt allemaal voor de reacties! Groeten Arie Vreugdenhil A-Repair