auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C5: thee in dashboard gelopen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Bij het display van de temperatuur, radio, benzineverbruik etc, hadden we een kopje thee staan. Er is een klein beetje gemorst met grote gevolgen: het display is geheel uitgevallen, en af en toe gaan alle dashboard lampjes branden valt de snelheid/toerenteller etc uit. Soms ook komt het weer terug en krijg je de melding dat de dashboard-airbag uitgeschakeld is. De thee is allang weer opgedroogd, dus wat te doen?
En ja, inderdaad stom om daar thee neer te zetten, maar het is ongeveer het enige stukje vlak in de auto.....
groet
Peter

Geplaatst door

citycruiser (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat zijn inderdaad grote gevolgen, op het moment dat er vloeistoffen over electronica lopen veroorzaakt dat kortsluiting , hierdoor branden er componenten door.
De thee droogt inderdaad op, maar de gevolgen van de kortsluiting zullen blijvend zijn.
Ik raad aan een garagist te laten onderzoeken wat er precies defect is geraakt en vervolgens de defecte delen te laten vervangen.

Succes!

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Hey naamgenoot!
bedankt voor je bijdrage, er zit waarschijnlijk niets anders op, wordt een duur kopje thee!
Ik zat zelf nog te denken aan een creatieve oplossing, die ik wel eens gebruik bij mobieltjes: schoonmaken met pure alcohol of wasbenzine, zodat alle opgedroogde thee echt wegspoelt. Uiteraard zonder dat er iets aan staat... Maar dat zal alleen helpen als er niets is doorgebrand. Ik laat nog weten wat uiteindelijk de oplossing was.
Peter

citycruiser 0

14 jaar

Volgens de garage is het display defect, maar mogelijk is ook de bsi kapot. Dat kunnen we pas zien als het display is vervangen. De computer van de garage kon geen verbinding krijgen met de bsi, betekent dit niet automatisch dat de bsi inderdaad kapot is? Ik weet niet of de investering die nodig is voor display en bsi nog wel de moeite is voor zo'n oude auto.

citycruiser 0

14 jaar

Hallo ik vindt de leeftijd van de auto wel mee vallen (8 jaar ), je kan aan de garage vragen of ze de auto na willen lopen. Voor eventuwelen verdere gebreken mocht, de bsi stuk zijn en dan eens gaan na denken of je het laat repareren of iets anders koopt.


offtopic.

Heb het 2 keer mee gemaakt dat mensen koffie omstoten wat ze op het dashboard links hadden gezet , en dat het zo de bsi in liep.
Je bent niet de eerste maar ook niet de laatste .
Hopelijk is alleen het display stuk.

Apache 0
badge

14 jaar

Vandaag is het display vervangen; dikke meevaller want radio doet het weer tijd/temperatuur en boardcomputer werken weer. We hebben de oude even opengemaakt, maar het is onvoorstelbaar wat de vloeistof met de electronica doet!

citycruiser 0

14 jaar

Nog even een foto van de aangetaste electronica:
[url=http://img820.imageshack.us/i/2307201012...][img]http://img820.imageshack.us/img820/7228/...[/img][/url]

citycruiser 0

14 jaar

Ja inderdaad, de vloeistof veroorzaakt gewoon kortsluiting op de print waardoor de componentjes die erop zitten uitfikken.
Schoonmaken heeft dan geen zin meer zoals ik al eerder vertelde.
Fijn dat alleen het display maar defect is geraakt, scheelt een hoop geld.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Mag ik vragen wat dat (kleuren) display kost,bij mij trekt het naar links en valt af en toe uit.Heb nog geen tijd gehad om naar de dealer te gaan om het na te vragen ivm vakantie,kom pas eind augustus terug en merkte het pas op weg naar het vliegveld.Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de info

Willy74 0

14 jaar

Willy:
bij mij was het display monochrome, het kostte (gebruikt) 100 euro, nieuw 240

citycruiser 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.