Beste,
Ik heb een probleem met mijn berlingo 2.0 hdi.
Eerst was het geval dat deze regelmatig afsloeg bij het naderen van stoplicht of kruispunt met rem en koppeling ingedrukt.
Het afslaan is inmiddels verholpen door de schakelaar op het koppelingspendaal te vervangen, echter zakt het toerental nu nog steeds richting 500 rpm zodra ik mijn rem loslaat, voornamelijk als ik tot stil stand ben gekomen bij bv. een stoplicht.
Anthousiast ben ik een nieuwe rempendaal schakelaar gaan halen aangezien die van de koppeling ook problemen gaf, helaas zonder resultaat.
Ik ben daarna heel eigenwijs een klein stukje gaan rijden zonder rempendaal schakelaar en het probleem was weg! Echter branden dan constant de remlichten, hetgeen niet de bedoeling is.
De wagen is meerdere malen naar een garage geweest maar deze kunnen niets vinden, hoe is het mogelijk dat het probleem zich niet voordoet als ik zonder rempendaal schakelaar rijdt?
Ik wordt er inmiddels beetje moe van, ik kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor de motor dat deze telkens terug gaat naar 500rpm (trillende auto) en weer op krabbelt naar de 750-800 rpm.
Hebben jullie enig idee waar dit probleem zou kunnen zitten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
computers uitlezen kijken of er storingen staan opgeslagen
parameters bekijken van drukken verstuivers tijdens stationair draaien en of deze ook overeenkomen met gegevens van citroen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar