auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C5: Turbo naar de knoppen?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HdiF

Gisteren mijn wagen in de garage gedaan voor nieuwe dichting kleppendeksel.Bleek dat de aanzuigslang op de turbo er bijna af lag.De rubber (orange) die er nog maar 3 weken geleden nieuw opgestoken was, was weeral gescheurd.Dus garage gaat gaan zoeken.Wat blijkt er nu. Aan de zuigkant van de turbo gaat hij bij een bepaald toerental blazen ipv zuigen waardoor hij probeert de aanzuigslang er af te duwen.Bij het bekijken van het schoepenwiel in de turbo bleken er ook van 2 schoepjes de randjes afgebroken te zijn. Wat zou de oorzaak zijn? Of is mijn turbo defect? Het gaat om een 1.6 HdiF met 140.000 km op de teller
Grts,
Stefaan

Geplaatst door

Stef603 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet meer mee rijden, turbo is kapot. Kans op ERNSTIGE MOTORSCHADE !

Bekent probleem bij de 1.6HDIf



PS,


waarom post je dit probleem HIER en op CFNL ?


http://www.citroen-forum.nl/index.php/fo...

Citroenmonteurtje,gewoon om zoveel mogelijk mensen te bereiken.Ben gewoon bang dat er nog meer schade zal zijn dan enkel de turbo. Nogthans trok de auto nog goed op. Geen enkele storing,enz. Is het mogelijk om met de nieuwe turbo een ganse tijd te rijden wanneeer ik binnen de voorgeschreven serviceintervallen respecteer?

Stef603 0

15 jaar

[quote]Is het mogelijk om met de nieuwe turbo een ganse tijd te rijden wanneeer ik binnen de voorgeschreven serviceintervallen respecteer?[/quote]
wat bedoel je precies?

Wanneer ik na het plaatsen van de nieuwe turbo en ik elke 15.000 km mijn olie ververs nog een tijdje probleemloos zal kunnen rijden.

Stef603 0

15 jaar

Moeilijk te zeggen. Licht er ook aan hoe je de motor+ turbo behandeld. Newtjes warm rijden en na draaien etc.

er zijn bij een defecte turbo diverse zaken die vervangen en nagekeken moeten worden
hier zijn mededelingen over bij citroen

een turbo kapot maken is niet zo moeilijk je gaat flink blazen en meteen daarna zet je de motor uit zodat er geen koeling meer is dit is de criteria om de turbo te slopen de meeste mensen die dicht bij een snelweg wonen of werken hebben hier last van

het beste is om de auto de laatste km rustig mee te rijden of de motor niet meteen uit te zetten maar een paar minuten stationair te laten draaien

andreas08 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.