de stuurbekrachtiging van mijn xm valt geregeld weg en komt dan weer (vaak halverwege een bocht) in werking; tevens duurt het lang voor de auto op hoogte is. de veerbollen zijn vernieuwd in juli jl. het drukregelblok is vervangen waarna alles twee dagen goed heeft gewerkt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoofdwaarschijnlijk is de pomp druk te laag als jij in een bocht rijd dan stuur je rem je en beweegt de vering als jou pompdruk telaag is dan valt als eerste de stuurbekrachtiging uit
Uiteindelijk is het probleem verholpen door de regelaar tussen de stuurkolom en het stuurhuis te vervangen. Stuurbekrachtiging werkt weer, ook het trage omhoog komen is verholpen. De juiste analyse is gesteld nadat de leiding van het regelblok voorop de motor naar de regelaar aan de stuurkolom was afgestopt.
Opmerking naar aanleiding van de enige reactie op het probleem:
de hogedrukpomp is over het algemeen de laatste oorzaak, primair ligt het probleem bij het regelblok en secundair bij de regelaar op de stuurkolom.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar