Beste mensen,
Gisteren reed ik van mijn werk naar huis en eenmaal thuis aangekomen parkeerde ik de auto op de oprit. 2 minuten later wilde ik de auto toch ergens anders zetten maar helaas startte die toen niet meer. Ik heb toen de ANWB gebeld en het bleek dat mijn accu kapot was. Ze hebben een nieuwe erin gezet. Nu ben ik aan het rijden en lijkt het wel alsof mijn auto anders rijd. De turbo lijkt na het vervangen van de accu ineens weg te zijn. Ik trek wel op en hoor ook wel het gefluit van de HDI motor, echter trek ik niet meer zo snel op als voorheen. Ook lijkt het wel alsof hij in de 1e 2 versnellingen meer toeren maakt en in de laatste 3 versnellingen juist minder.
Kan dit door de nieuwe accu komen?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee
Oke, duidelijk. Maar het is wel gebeurd toen de accu is vervangen. Is dit toeval of kan het ook misschien komen dat er iets is ontregelt in de boordcomputer (doordat er even geen stroom was)? Ik ben totaal niet ervaren met auto's, dus als iemand kan uitleggen wat het zou kunnen zijn?
mvg
13 jaar
Normaal hou je het boordnet op spanning tijdens het vervangen van de accu, dan kan er niets mis gaan en hoeft je ook geen radiocodes en dergelijke te vervangen. Kijk eens of het nog zo is als je 500 km gereden hebt.
Hallo,
Ik heb de auto aan de computer laten hangen er er was niets mis mee. Ze hebben alles gereset en toen nog steeds was het probleem er. Toen melde ze mij dat de LMM stuk kon zijn. Ook dit heb ik laten vervangen maar zonder resultaat. De auto trekt nu wel wat beter op maar komt nog steeds niet boven de 120kmpu uit. Wat kan het nog meer zijn? Is er iets verstopt of.. ? Ik heb al weer flinke kosten gemaakt.
Liever zou ik dus ook wat meer voorbereid naar de garage willen stappen.
Mvg
13 jaar
vacuumklep van de turbo is een zwak punt bij deze motoren
Komt dat overeen met de omschreven problemen? Ik vind het zo toevallig dat dit allemaal is gebeurd nadat de accu dood is gegaan. Hiervoor werkte alles prima. Accu stuk, vervangen binnen enkele uren en ineens rijd mijn auto zo. Misschien is er wel iets stuk gegaan waardoor de accu is stukgegaan (kortsluiting o.i.d., maar dan zou de nieuwe accu ook stuk moeten zijn). Bij het vervangen van de LLM zat er in de slang vanaf de LMM een scheur. Ik dacht dat dit het probleem was maar ook dit heb ik vervangen. Soms verliest de auto zijn trekkracht en een andere keer springt hij weer 'ineens' aan. Kan dit ook met de vacuumklep te maken hebben? Ik ga morgen sowieso even langs een garage.
mvg
13 jaar
Probleem is eindelijk bekend na tal van garages te hebben afgelopen (iedereen zei wat anders, van vacuumslangetje tot brandstofpomp en verstuivers). Maar nooit wisten ze het zeker en kon het zo zijn dat na een reparatie van 600 euro er nog niets verbeterd was. Uiteindelijk een eerlijke garagehouder gevonden die melde dat de vacuumklep stuk was. Deze staat nu tijdelijk helemaal open tot de nieuwe binnen is. De power is weer terug
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar