Hebben hier een Citroen C4 Picasso 1.6HDI 110PK met roetfilter.
Deze auto is op de snelweg steeds minder vermogen gaan leveren en zelfs gaan staan.
Hierna starte de motor wel slecht en liep erg slecht en gas geven was niet mogelijk.
Geen storingslampje en ook geen storing bij het uitlezen.
Als motor koud is slaat hij helemaal niet aan,en als hij wel aan slaat dan loopt hij lijkt het wel op 3 cilinders en staat dan te schudden en te roken en veel lawaai.
Lijkt dan wel op een oude tractor.
Allerlei controles gedaan zoals distributie timing,vacuum slangen,retour brandstof verstuivers,hoge druk sensor brandstof vern,brandstoffilter vern,omleiding met aanvoer brandstof gemaakt,controle parameters en brandstof drukken,geen drukverschil in katalysator.
Als motor dan slecht loopt en je trekt het slangetje van de turbo eraf dan begint hij enkele tellen later ineens goed te lopen!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan nog wel wat motor lawaai.
Wie o wie???????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoeveel bar levert de HD pomp tijdens starten?
hoe heb je de D-riem riming gecontroleerD? Optisch of met speciaal gereedschap
EGR klep ook al gecontroleerd??
De pomp levert ongeveer 300 bar.
Timing gecontroleerd met speciaal gereedschap.
Egr klep wel aangestuurd met testkast en je hoort dan wel de klep draaien.
ooit distributie-probleem gehad? Heb een keer meegemaakt dat na gebroken distri-riem de nokkenas verdraaid was ten opzichte van nokkenas, de poelie zit geperst op nokkenas, dus geen spie!!
Hallo,
Storing zat in de EGR klep.
Plaatje op het asje lag er los in.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar