Citroën zx 14 furore: verzuipt

Bouwjaar: 1993

hoi ik heb bij deze zx de startonderbreker er tussen uit gehaald
omdat deze de electr benzienepomp bleef onderbreken,dus met gevolg dat de auto niet aansloeg.
nu heb ik twee gele draden onder het dasbord die hiermee waren
onerbroken,waneer ik deze draad op spaning via het contactslot
zet wanneer je als ware in tweede stand net voor het starten
staat slaat de auto aan,maar verzuipt vervolgens en haal ik een
moment die draad van het stroompunt dan gaat de auto vervolgens
een moment goed lopen maar stopt dan weer omdat hij dan weer
geen benziene krijgt,waar moet ik dit in zoeken?? gr gerard

gerard3574

Geplaatst door gerard3574 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën ZX? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jos joersen (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik zou de pomp gewoon aansluiten zoals het hoort, daarna de benzinedruk opmeten, als dit goed is moet je je probleem in het injectie-systeem zoeken
Als de motor afslaat omdat hij verzuipt moet je iets kunnen zien, of in de benzinedruk of aan de injectie-tijd.
misschien een afwijking aan de koelvl.st. temperatuursensor
Uitlezen van de ECU geeft misschien info ?

jos joersen (0) PRO, 20 jaar geleden

Inlaatspruitstuk druk info, dus een MAP sensor, zit niet op een zx 1.4 van dat bouwjaar, men maakt gebruik van een gasklep-potmeter met een dubbele loper die de hoofd parameter "motorbelasting" aan de ecu doorgeeft

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.