close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Classic Cars: Haperen DKW munga

Bouwjaar: 1960, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 28

Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment aan een dkw munga. Het is de tweetakt 3 cylinder uitvoering. De auto loopt en start goed maar begint problemen te geven wanneer de auto een minuut of tien loopt. Na het bekijken van de bougies bleek bougie 1 erg nat te zijn van de benzine dus ik begon de bobine van cylinder een te verdenken. Omdat ik geen onderdelen van de auto heb liggen heb ik de bobines van cylinder 1 en 2 gewisseld en ben ik weer gaan rijden. Na 10 minuten begint de motor weer in te houden en is er bijna geen vermogen meer over. Gek genoeg na het bekijken van de bougies blijken ze nu alle 3 mooi bruin te zijn. Maar het probleem is hetzelfde gebleven. Heeft er iemand suggesties of ervaring met dit soort auto's die me van informatie kan voorzien?

Alvast bedankt,
Niels

Geplaatst door

NielsHeijligers (0)
badge

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niels, hoe ver gaat je kennis van deze 2 takt motor ?

Voert de benzinepomp voldoende op ? Conditie van de contactpunten met de afstelling .

Wat is de kleur van het vlakje van die puntjes . Blank wit is goed, blauw is fout .

Zijn de condensators goed ? Bij twijfel vervangen . Overmatig vonken van die contactpunten is een indicatie van een slechte condensator.

Is de uitlaat nog goed open en de uitlaatpoorten niet dicht gekoold? Enzovoort .

Succes en veel plezier .

Punt 50
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.