Bezig geweest met een MG. Traditionele ontsteking, contactpunten, verdelerkap enz. Cilinder 1 werkt niet, geen merkbaar verschil in toeren bij loshalen van de bougiekabel. Bougie vervangen, bougiekabel vervangen. Compressie gemeten, is goed. Kleur bougie is ook goed. Klepspeling is goed. Verdelerkap ziet er ook goed uit. Motor is voorzien van dubbele carburateur met twee inlaatbuizen. 1 buis voor cilinder 1 en 2. Cilinder 2 werkt goed, cilinder 1 zoals gezegd niet. Iemand een idee ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op toeren ook niet? Anders zou je denken aan vacuumlek. Spruitstukpakking o.i.d.
Gaan de kleppen wel ver genoeg open van de 1e cilinder? M.a.w.: zit er geen slechte nokkenas in?
Kleppen zijn gesteld, hebben voldoende speling en lijken in vergelijking met de andere cilinders ook ver genoeg open te gaan. Pakkingen getest door er remreiniger op te spuiten, geen reactie. Bij de APK kort geleden merkte de keurmeester wel op de er vrij veel onverbrande benzinegassen in de uitlaatgassen gemeten werden ?Dat zou toch richting ontsteking wijzen zou je zeggen.
15 jaar
Ontstekings volgorde wel goed ?
Lijkt mij van wel, motortje loopt eigenlijk niet eens raar, maar ligt wat te schudden, geen knallen e.d. Ga er binnenkort toch maar een nieuwe verdelerkap op zetten en de contactpunten vervangen. Is het dan nog niet goed dan gaat ie eerst de winterstalling in en zien we volgend jaar wel weer. Als het probleem opgelost is meld ik me weer.
15 jaar
controleer eens of de verdeleras niet te veel speling heeft , kan zijn dat de punten daardoor bij die cilinder niet openen dus geen vonk op dat moment.
Haal verdeelkap eraf en draai de motor , kijk dan of de punten echt op elke nok openen , nok kan ook gesleten zijn .
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar