auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Classic Cars: trillen stuur bij hard remmen

Bouwjaar: 1973

bij een MG-B trilt het stuur behoorlijk bij hard remmen.
de remblokken zijn nieuw en de remschijven zijn vernieuwd.
wie weet een oorzaak??
theo

Geplaatst door

LukesR5 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De symptomen zijn als bij kromme schijven of vuil tussen de naven en de schijven. Als schijven en blokken direct na vernieuwing te zwaar belast worden kunnen de schijven kromtrekken omdat de schijven en de blokken nog niet goed op elkaar ingesleten zijn.

Peter8838 0

18 jaar

Onverminderd hetgeen Peter schreef, is het ook nog mogelijk dat de schijven,door vuil of roest,oid.in de pasrand,niet vlak aan de naaf zitten.

Ad102 0
badge

18 jaar

al het voorgaande klopt .wat ook een mogelijke oorzaak kan zijn is dat na montage de wielmoeren niet met juiste spanning evenredig zijn aangetrokken.gebruik van momentsleutel is het beste. met verschillende aantrekmomenten is het goed mogelijk dat nieuwe schijven bij hard remmen (warmte) dan direkt krom trekken.
mvg

het probleem bestaat nog steeds en de apk keurmeester raadde bij de keuring onlangs aan het maar zo te laten!!!
sijtze, we denken dat jouw opmerking dat de nieuwe schijven alweer krom zijn zou kunnen kloppen.
bedankt voor het meedenken.
groet, theo

LukesR5 0

18 jaar

Hoe is de staat van de rubbers van de voorwielophanging?
Indien deze niet meer jofel zijn, wil de boel ook nog wel eens gaan trillen.
Je kunt, om te beginnen, ook eens de zijdelingse slingering van de beide remschijven in gemonteerde toestand opmeten.
Geen speling op kogels en/of stuurstangkoppeling c.q. stuurhuis zelf?

Santa 0

18 jaar

dit probleem deed zich bij mijn GT ook voor, oorzaak bleek achteraf dat de plek tussen de schijven en de bevestiging hiervan, geld ook voor de wielen, oppervlakte roest kende en de schijven dus licht schuin gemonteerd waren.
Het tweede probleem wat daar aan mee hielp was dat de remklauwen, per klauw niet gelijkmatig dicht liepen.
EEnvoudig te bekijken en op te lossen, beide een geval van goed schoon maken en voor de klauw ook goed gangbaar maken.
Succes Fred

fred3326 0

16 jaar

Fred3326,

Kijk eens naar de start datum van deze topic reageren heeft geen zin meer.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.