close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Corvette C4 1972: geen remdruk na vervangen hoofdremcilinder.

Bouwjaar: 1972, Brandstof: Benzine

eigenaar heeft hoofdremcilinder vervangen en krijgt nu geen druppel olie meer uit de vier wielcilinders.
Moet hier specifiek iets ontlucht worden?

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn de ontluchtingsnippels niet verstopt ?

Even de nippels eruit draaien dan even met een lasdraadje in het gat prikken en de nippels zelf ook even doorblazen of prikken.

Dan ontluchten, begin rechts achter dan links achter dan rechts voor en dan links voor.

Suc6 Gr. Harry

P.S. de remslangen kunnen ook nog dicht zitten, indien dat zo is gewoon vervangen.

berendonck 0
badge

14 jaar

Komt er wel remolie uit de hoofdremcilindernippels?

marcel7031 0
badge

14 jaar

ik moet er zelf nog naar toe. Je weet hoe dat gaat, ze komen je dat vragen zonder dat je de wagen gezien hebt. Die staan meestal in een loods ergens. Vandaar mijn vraag alvorens er naar te kijken.
Ik hou jullie op de hoogte

jhl 0
badge

14 jaar

Straks zit het probleem niet eens in de hoofdremcilinder zelf...........
Je geeft het zelf aan, ga eerst zelf even kijken voordat je achter het forum kruipt.

marcel7031 0
badge

14 jaar

probleem was wel degelijk hoofdremcilinder marcel. Anders zou ik het niet op het forum gooien. Hoofdremcilinder liep leeg in vat erachter.
Maar nu komt er nergens nog olie uit

jhl 0
badge

14 jaar

Het vat erachter..... dat is de rembekrachtiger. staat die niet vol met rem olie? waarschijnlijk ook nog het membraam lek.
Goed, eerst checken of uberhaupt wekl de goede hoofdremcilinder is gebruikt! Daar heb je ook nog verschillende lengtes pennen in namelijk.
4 wielcilinders? deze heeft rondom schijven! en ook nog eens klauwen met 4 zuigers..... en die zitten ook heel erg vaak vast...
Goed, eerst maar eens kijken of de rempot goed wil ontluchten, dus de leidingen op de hoofdrempomp loshalen en deze eerst ontluchten, dus kijken of je daar vloeistof krijgt. dan remleidingen er weer in, en nu de klauwen alle 4 openen, houdt het nivo in de pot goed in de gaten. Makkelijkst is natuurlijk met een verversings apparaat, houdt je en mooi druk, en goed nivo, maar daar zal wel geen lucht en geen stroom zijn. na dat je het nivo hebt zien zakken, alle 4 dicjt, en nu dus eerst rechts achter, dan links achter etc etc.. En nu maar hopen dat de klauwen niet vast zitten......

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

kon op de "nederlandse" naam niet komen van de rembekrachtiger........................... bij ons in t "vlaams" is dat een servo.

jhl 0
badge

14 jaar

idd, hier ook wel, net als bij jullie roestvrijstaal inox heet.....

Mercury 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Corvette C4 of stel zelf een nieuwe vraag.