auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Corvette C4 1969: Remmen Corvette 1969

Bouwjaar: 1969, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 5700

heb het gehele remsysteem vernieuwd na n body off restauratie . Er stond geen rembekrachtiger op maar was destijds n optie
heb de juiste rembekrachtiger geplaatst met leiding
na het ontluchten op alle manieren is de pedaal goed hard .zonder vacuum . met vacuum kan de pedaal zachtjes tot bijna onderin gedrukt worden en komt de pedaal zeer langzaam terug omhoog en de rem blijft te lang vast
heb al 2e nieuwe rempomp geplaatst en juist hetzelfde . ook al andere remservo laten komen en deze niet gemonteerd maar vacuum opgezet en deze komt ook zo traag terug
heeft iemand n idee wat hier aan de hand is of n oplossing weet dan graag n berichtje
alvast bedankt voor het meedenken

Geplaatst door

jac1969 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de terugslagklep die tussen de vacuumleiding zit wel goed?? Juiste sterkte??

harnak 0

14 jaar

Je blijft dus vacuum houden op je rembekrachtiger. Is de lengte van de drukstift wel juist?

Ruud10657 0
badge

14 jaar

[quote=harnak]is de terugslagklep die tussen de vacuumleiding zit wel goed?? Juiste sterkte??[/quote]
zit hier verschil in ? wist ik niet . welke waarden moet deze hebben ? dit is het enige wat ik nog niet veranderd heb maar is ook n nieuwe

jac1969 0

14 jaar

[quote=Ruud10657]Je blijft dus vacuum houden op je rembekrachtiger. Is de lengte van de drukstift wel juist?[/quote]
heb al 2 mm langere geprobeerd maar heb dan iets hogere pedaal maar de vacuur blijft hetzelfde

jac1969 0

14 jaar

Ik zou eerder denken dat je een iets kortere moet hebben ipv een langere, dat maakt het denk ik nog erger.
http://www.marcovw.nl/Motor/Remsysteem/R...

Ruud10657 0
badge

14 jaar

alvast bedankt voor de voorlopige reactie s en ruud voor de bijlge link
heb m op remmenbank gezet en hij remt goed en recht met voor 4% verschil en achter 3 % verschil maar de pedaal gaat te diep en komt veel te traag terug heeft er nog iemand n idee ??

jac1969 0

14 jaar

zijn je veren nog sterk genoeg die je remschoenen terugtrekken,vet op de ankerplaat gedaan en anders hoofdremcilinder stift uithalen en druk veer achter plaatsen of als er al een zit sterkere erop zetten,dat je rembekrachtiger langzaam terugkomt is zover ik weet normal deze vliegt nooit ineens terug,en terugslagklep woord zegt het al,een richting uit dus doet niks af met terugkomen van rembekrachtiger.de veer in je rembekractiger in die grote ronde pot laat je bekrachtiger terugkomen,en dat je pedaal te diep komt ligt meestal aan dat je remschoenen te ver van de trommel liggen,wat gebeurt er als je direct achter elkaar pompt de pedaal bovenaan pakt,zakt hij dan ook dieper weg??

uuuh sorry niet goed gelezen,inderdaad de stift is van belang deze zorgt voor werking in de hoofdremcilinder[quote=Ruud10657]Je blijft dus vacuum houden op je rembekrachtiger. Is de lengte van de drukstift wel juist?[/quote]

mijns inziens dat je hoofremcilinder niet met genoeg kracht terugkomt waardoor je rembekrachiger toch nog werking heeft,dus door te weinig kracht van de veer achter de drukstift in je hoofdremcilinder

hij heeft 4 schijfremmen en als je helpt de pedaal omhoog te trekken tijdens het lossen van de rem geeft geen ander resultaat
( komt even traag omhoog )

jac1969 0

14 jaar

een corvette van 1969 met 4 schijfremmen??? hoe dat zo???

ook met het vacuum van de rembekrachtiger af dus leiding uit de pot???[quote=jac1969]hij heeft 4 schijfremmen en als je helpt de pedaal omhoog te trekken tijdens het lossen van de rem geeft geen ander resultaat
( komt even traag omhoog )[/quote]

het zit zo, ikzelf heb een 64er cabrio gehad daar heb ik rem en stuurbekrachtiging opgebouwd en had 4 trommels en werkte perfect

nee , zonder vacuum pedaal echt hard . maar heb gekozen voor zeker en n rembekrachtiger geplaatst want zo n auto is toch wel nodig dat hij goed stopt

jac1969 0

14 jaar

maar hoe komt deze aan 4 remschijven,is het een automaat

ik heb er verschillende gehad met en zonder rembekrachtiger maar remmers zijn het niet.

de 1969 C3 corvette heeft standard 4 schijven maar de bekrachtiger was toen n optie

jac1969 0

14 jaar

Ik begin nu toch ook geinterresseerd te raken,
Even een paar gegevens nodig, 1 wat voor motor ligt erin? een 350 of een 427?
Is het een handbak of een automaat?
de remklauwen, hoeveel cilinders hebben die?
Vacuum, rechtstreeks achter van de carburateur af?

nog 1 vraag, is (of was) ie zilver en matching number?

En idd de 69 er had rondom schijven, er stond weer stingray op en de rare deurhandles verschenen.....

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

beste
het is n opgevoerde 350 blok;is n handbak ;remklauwen met 4 cilinders
edelbrock met achterop de vacuum aftak
was zwart en niet matching
hebt u misschien de oplossing ?? dan graag het berichtje
bedankt

jac1969 0

14 jaar

Ik zit mij af te vragen of de hoofdremcilinder wel geschikt is voor een bekrachtiger, of heb je daar ook een nieuwe voor een bekrachtiger voor geplaatst?

Mercury 0
badge

14 jaar

http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-...

Opgevoerde 350...... andere nokkenas? te weinig vacuum dus........


http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-...

hier nog wat tips

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

te weinig vacuum kan nooit,eerder teveel.wat gebeurd er als je de leiding wat knijpt,een afstelbaar ventiel ertussen zetten zoals op een gasslang zit van een gasinstallatie,het moet toch ergens aan liggen nietwaar.als jij zegt dat je een booster zo eraan hebt gehangen zonder te monteren en hij komt al langzaam terug dan staat heel je reminstallatie hierbuiten,als je nu die losse booster aankoppeld druk de stift in en je trekt meteen de vacuum leiding los springt hij dan sneller terug.

Echt wel Rob, als er zo'n hele kwaaie nokkenas inzit, of de verkeerde aansluiting op de carb. Maar ik zou de auto graag willen bekijken, vindt het een interressant probleem.

Mercury 0
badge

14 jaar

er staat n 1 1/8 ¨ pomp op en is ok als je n bekrachtiger monteerd en standaard was het n 1 duim wat normaal is zonder bekrachtiger
vacuum denk ik dat ok is want heb losse vacuumpomp ook en geeft hetzelfde resultaat als vacuum van de moter
ik begin ook te denken aan de pompen als ik de link van het corvetteforum bekijk
de laatste heeft 4 pompen gemonteerd gehad dus dat beloofd
heb zelf ook al de 2e opstaan en ook de 1 ¨gemonteerd gehad met hetzelfde resultaat

jac1969 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Corvette C4 of stel zelf een nieuwe vraag.