Hallo allemaal, Het is een poosje geleden dat ik hier een melding heb gemaakt, dus ik mag weer :-)
Na het tanken vorige week bleef de benzine indicator in het dashboard steken 1 blokje onder het maximum. Ik dacht dat de tank niet helemaal vol was, maar na een paar honderd kilometer rijden bleven alle blokjes aan m.u.v de bovenste. zojuist helemaal afgetankt en steeds hetzelfde.
Mijn eerste gedachte is dat de vlottersensor defect is, of de vlotter zelf. Maar hopelijk is het iets simpels, vooralsnog na het tanken de dagteller inschakelen en op tijd tanken :-(
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal de accu min klem eens los en even wachten dan er weer op , let wel dat je de ramen weer moet inleren en radiocode moet je weten.
Ga ik proberen, de code van de medianav weet ik gelukkig :-)
3 jaar
Nog bedankt voor deze tip Kaleido 1
Ik heb accu ontkoppeld voor een paar minuten , maar helaas, Bij het draaien van de sleutel gaat de indicator van 0 naar het één na laatste blokje, bij een volle tank.
(ik vroeg me af of er een mogelijkheid was de hele boardcomputer te resetten, misschien de accuspanning langer dan een paar minuten ontkoppelen)
Het probleem begon overigens na een probleem met de NAV-UNIT, de touch werkte van het één op het andere moment niet meer. Ook toen heb ik de accu voor een paar minuten ontkoppeld in de hoop dat het een softwareprobleem was. Helaas bleek de digitizer defect te zijn die ik momenteel in bestelling heb.
Daarna viel me op dat de benzine indicator niet meer bewoog. Mogelijk een causaal verband, twee zaken die op vrijwel hetzelfde moment defect gaan kan natuurlijk ook toeval zijn
3 jaar
Om bepaalde onderdelen te laten herstarten is de accu loskoppelen niet voldoende, dat moet echt middels een geschikt software-programma op de laptop.
Ik heb vorig jaar met mijn Dacia Dokker een vergelijkbaar probleem met de brandstofmeter gehad, maar toch net even anders. Na het voltanken was weliswaar het bovenste blokje ook verlicht maar gewoonlijk kan ik minstens 150 km met het bovenste blokje afleggen, nu was het ineens maar amper 50 kilometer. De kalibratie leek verstoord te zijn. Na de tank twee keer vrijwel geheel leeg te hebben gereden en vervolgens weer volgetankt te hebben, was het probleem verdwenen.
3 jaar
Sorry voor de late reactie, ik was een weekje weg. Bedankt voor deze tip. Mijn meter doet het helemaal niet, ook niet na een paar honderd kilometer. Ik reset de dagteller nu na iedere tankbeurt. Ik laat mijn garage er maar naar kijken. Die heeft misschien de spullen, of betreft het een specifiek Dacia programma?
3 jaar
Ik heb nog een mogelijk clue
Het tanken gaat sinds de problemen met de brandstofmeter heel moeizaam. het tanken slaat steeds af en ik moet de knop op het randje houden om te kunnen tanken. 1 keer liep de tank over en dat was zonde. Ik dacht dat het lag aan het tankstation, maar vandaag constateerde ik ook bij een ander tankstation. Voorheen kon ik de tankhandel gewoon maximaal inknijpen en alleen wanneer de tank bijna vol was moest ik hem op het randje houden.
3 jaar
Zit er geen deuk in je tank , ontluchting verstopt ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia Sandero of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar