close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Dacia DUSTER 2015: Probleem en

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Motorcode: H5F B4, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 92

Mijn Dacia duster heeft vanaf 2015 al de nodige problemen gehad
Het begon met de Arco binnen werdt het een ijs massa waardoor er allemaal water bij de bijrijdersstoel kwam de distributie ketting kwam slap te staan waardoor hij begon te ratelen die wert na 50000 km al vervangen
Daarna weer de Arco pomp vervangen na elk jaar te hebben laten nakijken en vullen
De temperatuur klep vervangen met temostaat
Nu na 148000 km heb ik geen vermogen en loopt hij op drie pitten bougies bernvangen en een bobine nu blijkt dat de compressie niet goed is van links naar rechts gemete is 10 bar 6 bar 0.5 bar en 14 bar
Hij verbruikt geen koelvloeistof en geen olie dus er blijven kleppen open staan ik tank altijd 95 e10 nu hoor ik dat dat slecht is voor de kleppen en gouw aanslag er op krijg er wert gezegd je kan beter €98 e5 tanken daar zit minder troep in waarom adviseren ze dan €95
Ik hoop dat het net spoelen eruit gaat en weer normaal kan verder rijden

Geplaatst door

Aad w (60)

al 5 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Daar gaat geen spoeling tegen helpen, motor zal open moeten om te kijken wat er is gebeurt. Je kunt nog een lektest uitvoeren en eventueel even met een scope in de motor kijken of je wat vreemd ziet.

harry4203 2500
badge vip badge

5 maanden

Ze zijn er druk mee bezig ik hoop dat het wel werkt ze gingen nog met een scoop kijken of er een klep verbrand is , en ja dan mot de motor eruit 😭😭wordt dan een dure reparatie
Maar bedankt voor de info

Aad w 60

5 maanden

Ze hebben een spoeling gedaan waren heel erg vies toen weer getest en een cilinder gaf 1.5 bar aan de rest 11 bar gekeken met de camera en ze zagen dat een uitlaat klep een stukje weg was
Nú moet de motor eruit om hem te repareren wat een hoop geld kost
Kop reviseren 700€ arbeidskosten 2500€ distributie ketting vervangen
Dus ik raad aan om 98 e5 te tanken en geen 95 e10 daar zit zoveel troep in wat de motor schade aan brengt
Ook al schijven ze 95 e10 aan en je motor kan als ze dat opgeven 98 e5

Aad w 60

5 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia DUSTER of stel zelf een nieuwe vraag.