Is er iemand bekend met het volgende probleem.
Het betreft de bifuel uitvoering. Bij koude motor en hoge buitentemperaturen vanaf 15 graden komt de motor niet lekker op toeren is net of die verzuipt en veel stotteren op benzine. Bij lagere temperaturen tot 10 /12graden is het gaspedaal niet goed te doseren als je een klein beetje gas geeft schiet hij gelijk naar 3000 toeren om daarna te ver terug te zakken en bijna af te slaan. Bij warme motor loopt die goed op zowel benzine als lpg alleen ploft een beetje in de uitlaat. de auto is vorige week bij de garage geweest voor een beurt en hebben ze bougies vervangen olie luchtfilter enz er zijn toen geen storingen gevonden.
Klepspeling al eens gecontroleerd.
De auto is bij een universele garage geweest. Klepspeling is voor zover ik weet nooit gecontroleerd.
2 weken
kan dit ook een vochtprobleem zijn het viel me gistermorgen op dat die het goed deed en in de middag na een regenbui stottert en komt die slecht op toeren.
2 weken
Zou kunnen , als het geen toeval is.
Bedrading computers controleren dan.
ik heb een afspraak gepland bij de garage
word vervolgd
2 weken
de auto staat bij de garage er is een compressietest uitgevoerd deze was goed gelukkig.
het enigste wat ze konden vinden was haperende verbranding bij 202000 km de auto heeft nu 207000 km gelopen. Vanochtend gaf die een storing op cilinder 3 met brandstofmengsel Ze vermoeden dat dit te maken kan hebben met de lambda sensor omdat het brandstofmengsel schommelt dit is het het enigste wat ze kunnen vinden verder onderzoek drijft de kosten alleen maar op. vanmiddag haal ik de auto op en dan even afwachten op het is opgelost.
1 week
na een 1 week te hebben gereden is het probleem is niet volledig opgelost helaas. De motor ploft nog uit de uitlaat warm en koud. koud alleen op benzine op lpg draait die dan soepel. Bij hogere buiten temperaturen sputtert die nog lijkt op een te rijk mengsel bij koude motor. Starten bij warme motor gaat snel bij een koude motor duurt het soms langer en het lijkt er soms op dat die dan aanslaat als je de contactsleutel loslaat.
accu is vorig jaar nog vernieuwd.
3 uur
Klepspeling is ook gecontroleerd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia LOGAN of stel zelf een nieuwe vraag.
Is deze met dealerwaardige apparatuur uitgelezen of met universele apparatuur.
Met dealer apparatuur kom je net even verder.
3 weken