Hallo allemaal,
Twee weken geleden is de knalpijp onder mijn Cuore uit gevallen. Van te voren merkte ik dat de auto wat meer vermogen had bij het optrekken. Dit natuurlijk omdat de knalpijp al niet meer luchtdicht was voor een aantal weken. Ik heb een nieuw stuk knalpijp gekregen in de garage, maar sindsdien heb ik veel minder vermogen.
In eerste instantie dacht ik dat ik me dit inbeeldde aangezien hij eerst wat meer vermogen had gekregen door het defect. Ik hoor nu echter dezelfde klacht van anderen die in mijn auto hebben gereden. Het is lastig om boven de 90 km/h te komen, hiervoor moet ik plankgas geven en dan kom ik met moeite tot 100 km/h. Als ik dan plankgas blijf geven heb ik geluk als ik na 2 km rijden tegen de 120 km/h kom. Ook het benzinemetertje lijkt sneller te zakken dan ik gewend ben.
Ik vraag me af wat er mis kan zijn met mijn auto na het vervangen van de knalpijp. Ze hebben ook (na terugroepactie) een olieleiding vervangen bij de motor gelijktijdig. Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand enig idee waar dit hoogst waarschijnlijk aan ligt?
Bij voorbaat dank!
[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt.... Zie ook onze mededeling in uw mailbox[/b]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het beste kun je er mee terug gaan naar de garage waar ze de uitlaat gemonteerd hebben ,
Alhoewel ik mij niet voor kan stellen dat er tijdens montage iets fout gegaan kan zijn , maar ja je weet maar nooit .
1ste Waar ik aan denk is dat het miss. door een slippende koppeling veroorzaakt wordt ,
Aangezien de auto met veel moeite de 120km/u pas haalt , zou dit weleens kunnen .
2de waar ik aan denk is dat er miss. brokstukjes van de katalysator in de nieuwe uitlaat demper gekomen zijn waardoor deze verstopt is geraakt .
optie: nieuw stuk uitlaat los maken en dan testen of de auto dan weer wel trekkracht heeft .
succes .
Ik ben met de auto naar de garage terug gegaan. Aanvankelijk werd mij mede gedeeld dat het absoluut toeval moest zijn aangezien een knalpijp niets met het vermogen te maken heeft. De monteur heeft er gelukkig serieus naar gekeken en heeft het probleem gevonden. Er stond een hele hoop water in de uitlaat. Om dit op te lossen heeft hij een afwateringsgat geboord in de knalpijp waardoor alle water weg kan.
De auto rijdt nu weer als vanouds en haalt weer makkelijk de 120 km/h. De enige vraag blijft, waar komt al direct al dat water vandaan. Ik geloof niet dat dat condens van het uitlaatgas is, dan zou het probleem langzaam erin geslopen zijn.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar