close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: afstellen koppeling

Bouwjaar: 2003, Motorcode: 1,0ltr 3 cylinder

wie weet of je de koppelingskabel van een nieuw model cuore kan afstellen of is het een zelfstellende kabel??
de achteruit-versnelling kan ik er steeds moeilijker in krijgen.

Geplaatst door

LukesR5 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is af te stellen, bij de bak.

Wauter 0
badge

18 jaar

bedankt Wouter . ik ga eens kijken of ik er bij kan. er is niet zo veel ruimte onder het motorkapje.
theo.

LukesR5 0

18 jaar

Gelukt? En ruimte zat toch?

Wauter 0
badge

18 jaar

ja wauter,
het is inderdaad gelukt.
ik had zoiets een keer met een vw-polio en die had een automatische afstelling zonder dat ik dat wist. dat kostte me 125 euro voor een niewe kabel.(automatische afstelmechanisme vernield!!)
maar nu toch bedankt,

LukesR5 0

18 jaar

Hallo, vraag.
Mijn dochter heeft vandaag een cuore bj. 1993 gekocht. Autootje ziet er leuk uit en rijdt lekker. Alleen toen we bijna thuis waren, na 90 km gereden te hebben, bij het intrappen van de koppeling, hoorde wij een piepend geluid. Als zij de koppeling losliet in de vrij was het geluid weg.
Door opnieuw het pedaal helemaal in te trappen, was het piepen weer hoorbaar.
Wie kan ons helpen hierin, wat hier de oorzaak van is.
De wagen koppelt wel goed, maar hij heeft maar een heel kort stuk om de ontkoppelen/koppelen.
Als ik de koppeling intrap, moet ik hem wel helemaal onderin trappen. Als ik het pedaal maar een fraktie op laat komen pakt hij al.
Dus hij koppelt en ontkoppelt, maar op een heel klein gedeelte, maar wel helemaal onderin. En als je het gas maar iets aanraakt heb je het idee dat hij weg wilt sprinten. Als je je voet op het gaspedaal zet en je geeft maar een klein beetje gas dan moet je opletten want dan lijkt het net of hij met horten en stoten wegrijdt. De eerste en tweede versnelling zijn ook heel kort. als je in deze versnellingen het gas abrubt loslaat begint hij ook te schokken.
Wie kan mij raad geven hierin.
Het autootje heeft slechts 58.000 km (echte) gereden.
b.v.d.
Harrie

Harriehe 0

17 jaar

hoi,
dat piepen lijkt me het vrijlooplager van de koppeling.
ik weet niet of het bij zo'n nieuwe cuore een koolstofring is of een echt lager. beide kunnen geluid maken.
dat korte moment van koppelen is waarschijnlijk de afstelling van de kabel. (+-35000km). dat had ik ook en is eenvoudig met de hand te corrigeren.
je moet wel opletten dat je de kabel niet te strak zet, want dan gaat de boel slippen.
het z.g. hobbelen in de lage versnellingen is een kwestie van wennen.
je moet heel voorzichtig met het gaspedaal omgaan. als ik iemend anders in onze cuore laat rijden , hobbelen ze in het begin allemaal.
ik hoop dat je iets aan mijn opmerkingen hebt.
groet, theo

LukesR5 0

17 jaar

Theo bedankt,
Ik zal mijn dochter instrukties geven en ik zal kijken of ik de kabel kan afstellen.
groet
Harrie

Harriehe 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.