Bij het starten loopt de motor gedurende een 1/2 minuut op 2-3 poten gaat daarna over op 4 poten en loopt gedurende de dag verder goed.
Bij langer staan overdag wil hij het af en toe ook doen.
Inmiddels zijn kabels en bougies vervangen.
Moet ik dit probleem zoeken in de verdelerkap rotor en of bobine?
Of moet ik ergens anders zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verlies je ook koelvloeistof , is er olie verbruik ?
Stationair loopt hij verder normaal , niet hoog , valse lucht via een vacuumslangetje.
Niets te vinden dan zou ik eens compressie meten met eventueel een lek test koud.
Ja ik raak een beetje koelvloeistof kwijt maar dit is minimaal lijkt me.
Als ik moet schatten bijvullen op minimumstand elke 2000km
verder loopt hij normaal stationair netjes op 900 toeren stabiel.
Hij loopt ook maar gedurende 1/2 minuut op 3 poten daarna is het weg.
9 jaar
Het kan wel de oorzaak zijn , draai de bougies er eens uit en kijk eens naar de kleur /aanslag .
Ga vanmiddag aan de slag,
Geeft de lekkage een specifieke kleur aan de bougie?
9 jaar
Meestal wat korrelige aanslag in de kleur van de koelvloeistof.
Je kunt ook nog even wat anders proberen , maar dan moet de motor echt koud zijn en een tijdje stil hebben gestaan.
Bougies er uit , een stuk papier of karton over de gaten leggen , de motor starten en kijken of er een vlek op het papier/karton zit wat op koelvloeistof lijkt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Gran Move of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar