👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
beste mensen,
Volgend probleem doet zich sinds kort voor en ook nog eens op willekeurige momenten.
Tijdens het rijden of direct naar het starten, lijkt het of de motor op 2 cilinders loopt. Het motorblok bromt dan hetgeen door gegeven wordt aan de carrosserie en doorschakelen en gas geven gaat goed tot aan de vierde versnelling daarna zit er geen pit meer in.
Maar dan opeens zet hij de sokken er weet in en gaat het als een treintje.
Bougies en map-sensor zijn vervangen,uitlezen lukt niet.
Vervelend met inhalen.
Iemand een zelfde probleem al eens gehad, of een mogelijke oplossing?
mvg alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Alex,
Ik heb exact hetzelfde gehad, en bij mij was het een bobine.
De Cuore heeft de bobine geintegreerd in de bougiedop en heeft er dus 3. 1 daarvan is niet meer goed.
Als het probleem zich voordoet, stop dan en haal met draaiende motor de bougiedop bij elke cilinder even los. (1 tegelijk). Sleutel 10 nodig.
Bij het loshalen van 1 van de doppen zal de motor op twee cilinders blijven lopen, dit is dus de kapotte.
Bij het loshalen van de overige 2 doppen zal de motor op 1 cilinder gaan lopen, dit hoor je duidelijk.
Een nieuwe bobine kost bij de dealer 75 euro, ik heb er bij de sloop (Kleine Staarman, Bornerbroek) 25 Euro voor betaald.
Daar rijd ik al weer 30000 km probleemloos mee.
De andere twee heb ik niet vervangen.
Het is op zich makkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent.
Nodig: sleutel 10 en een bougiesleutel die diep genoeg komt, de bougie zit onderin een diep gat. Een beetje doppenset zit ie wel in.
Groeten,
Tom
hallo Tom,
bedankt voor het meedenken, ik had gisteren al zo'n bobine geval gewisseld en ik moet zeggen tot nou toe geen probleem, we hadden er nog een paar van een vorig motorblok liggen en gewoon om de fout uit te sluiten er een gewisseld, de meest rechtse als je er voor staat.
wat me wel opviel is dat een soort van serienummer er op staat met iets van 9416. bij degene welke ik nu vervangen heb staat echter 9X16.
voorlopig werkt het en morgen even op een langere afstand kijken of het ook zo blijft.
nogmaals alvast bedankt.
mvg alex arp
11 jaar
hallo Tom,
Ik heb er van de week een heel stuk mee gereden en het probleem doet zich niet meer voor. Het beste maar hopen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
mvg alex arp
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar