Voor de vrouw een leuke Daihatsu cuore gekocht,een mooie rooie TX uit 1992,niet verrot zoals de meeste maar gewoon nog een nette auto.
Nou hebben we er vandaag voor het eerst een langer stuk mee gereden (meer dan 4 KM) en ben ik er toch wat minder gelukkig mee,zo wordt ie vrij warm,aan de radiateur zie k niet echt veel,vin slaat ook vrij snel in,kan dit toch een verstopte radiator wezen of wellicht een niet geheel frisse waterpomp?? Je merkt ook dat hoe harder je continu rijdt hoe warmer ie ook wordt.
Ten tweede was het ineens dat ie niet meer stationair bleef lopen,hij hield ook enorm in,wilde niet meer dan 3500 toeren lopen en tijden constant rijden enorm schokken en ineens zoals het gekomen was,was het weer weg en trok ie weer als een speer en liep ie ook weer netjes stationair.
Nou had ik me de zoekfunctie al iets gevonden van de groene draad van de sproeier aan massa leggen,maar dan zou het CO te hoog wezen en het brandstofverbruik hoog zijn,dus eigenijk niet echt een oplossing.Iemand suggesties???
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koelwater zit er genoeg in ?
Thermostaat die niet genoeg opend.
Lamellen van de radiateur niet weggerot , dat er aan de onderkant alleen nog maar buizen zitten?
Brandstoffilter verstopt.
er zit voldoende koelwater in,radiateur begint wel iets minder te worden maar is nog lang niet aan de beurt.
Brandstoffilter heb al vervangen.
Ik ga van het weekend toch maar eens die groene draadjes aan massa leggen en dan is het ook weer wat koeler,maar eens kijken wat ie doet.
Wel jammer,hij ziet er erg mooi uit,en rijdt verders ook perfect.
11 jaar
Schoepen waterpomp willen ook nog wel eens los zitten!
Groet Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar