bij het losmaken van mijn krukas krijg de bout niet los
heb ik hier nog speciaal gereedschap voor nodig om krukas tegen te houden vrees voor doordraaien van riem t.o.v. nokken as
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de hoogste versnelling zetten en iemand hard laten remmen.
Hans
Luchtsleutel.
ja soms zit het mee soms zit het tegen en zijn ze bijna niet los te krijgen maar de luchtsleutel of electrische boutenhammer lijkt me het beste ala je er aleen voorstaat.achter het rechterwiel zit een gat waardoor je er met een dop aan kunt komen .
19 jaar
ik heb zelf een oude (dikke) schroevendraaier door het gat in het krukaswiel gestoken en deze (aan de andere kant) tegen het blok laten aankomen. Samen met wat kruipolie op de bout kon ik hem zo toen met een rake klap losdraaien, zonder dat het spul teveel draaide :-)
19 jaar
het is gelukt met een luchtsleutel zat erg vast er zat iets van
locktite schroefdraad pasta op heb het er tevens ook weer op gedaan bij montage
19 jaar
om de hoeveel km moet je de riem vervangen?
19 jaar
80.000 km bij L201
Waarom schroedraad pasta? Met dat aantrekmoment (was het niet iets van 200 Nm)komt die bout echt niet los hoor ....
19 jaar
en bij een l501 ????
19 jaar
ook 80.000 km
Loctite niet nodig, loopt er idd niet af
bedankt
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar