Daihatsu Charade: flinke rammel in dashboard

Bouwjaar: 1987

Afgelopen week een Charade 3 cilinder als tijdelijke auto gekocht. Bij stationair rammelt het flink in het dashboard bestuurderszijde. Kan zo snel niet vinden waar. Iemand hier ervaring mee?

hoogfrequent

Geplaatst door hoogfrequent (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Butsman (0), 19 jaar geleden

Goed luisterren waar het zit, en het dashbord daar openmaken. Echter ik had dat ook bij een Charade, en toen bleek het rammelende onderdeel wel goed vast te zitten en lag de oplossing in de motor. Die vibreerde stationair nogal... Na de kleppen en de onsteking afgesteld te hebben waren de vibraties weg en het rammeltje ook.

hoogfrequent (0), 19 jaar geleden

Zoals gezegd komt het alleen bij stationair voor. En dan loopt die inderdaad niet erg mooi rond maar geen idee hoe of een 3-cil stationair loopt. Zodra het weer betert ga ik er naar kijken. Hoe stel je trouwens bij een driecilinder de kleppen. Vroeger deed ik dit bij een 4-cil bij het tuimelen van de klepppen van de tegenover liggende cilinder.

Butsman (0), 19 jaar geleden

De in en uitlaat moet in ieder geval 0.20 zijn. Wanneer cylinder 1 op het einde van de compressieslag staat (bdp) dan kun je de in en uitlaatklep stellen van cylinder 1, de uitlaatklep van 2 en de inlaat van 3. Draai je daarna de krukas 360 graden dan kun je geloof ik de inlaat van 2 en de uitlaat van 3 stellen.

Maar je kan de kleppen ook per cilinder stellen als je die cilinder op einde compressieslag draaid (dan staan die kleppen ook te tuimelen) kun je daarvan de in en uitlaat stellen. Dat is misschien simpeler, maar duurt ietsje langer.

hoogfrequent (0), 19 jaar geleden

Rammel gevonden. Bleek chokekabel te zijn die flink tegen het stalen schutbord lag te klepperen.
Ontsteking afgesteld. Moest daarvoor de bougiekabel van de cilinder bij de dynamo gebruiken i.p.v. verwachtte cilinder aan versnellingsbak zijde. Bedankt voor de info.

Butsman (0), 19 jaar geleden

Nee, Cilinder 1 is idd. de linker aan de Dynamozijde. Op de afwerkingskap van de stroomverdeler staan ook de cilindernummers bij de aansluitpunten van de kabels.

killburg (0), 18 jaar geleden

bij charade is het van bestuurderskant naar passagierskant 3-2-1

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.