Daihatsu Cuore: Haltech Standalone In Een Daihatsu Cuore Inbouwen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: EJ-DE

Hoi,

Wie kan mij tegen betaling ondersteunen bij het inbouwen van een Haltech E6X standalone computer.

bvd Andre

http://www.haltech.com/index.php?option=...

Daihatsu rijder

Geplaatst door Daihatsu rijder (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je al een kabelboom om deze computer aan te sluiten?
Weet je al of deze met de standaard sensors van jouw motor kan werken of moet je ook nog een aantal nieuwe sensors monteren?
Heb je al een map-sensor die de gewenste druk kan meten? Bij drukken tot 1 bar heb je een 2-bars map sensor nodig.
Heb je al een turbo-druk regelventiel en bekabeling daar voor?
Levert je standaard brandstofpomp wel genoeg benzine?
Zijn je injectors groot genoeg?
Heb ja al tijd geboekt op een motor testbank of rollenbank?

En je hebt ook al een bank beroofd om dit te betalen?

Daihatsu rijder (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Heb je al een kabelboom om deze computer aan te sluiten?
Weet je al of deze met de standaard sensors van jouw motor kan werken of moet je ook nog een aantal nieuwe sensors monteren?
Heb je al een map-sensor die de gewenste druk kan meten? Bij drukken tot 1 bar heb je een 2-bars map sensor nodig.
Heb je al een turbo-druk regelventiel en bekabeling daar voor?
Levert je standaard brandstofpomp wel genoeg benzine?
Zijn je injectors groot genoeg?
Heb ja al tijd geboekt op een motor testbank of rollenbank?

En je hebt ook al een bank beroofd om dit te betalen?[/quote]
Ik heb een extra draadboom met de benodigde connectoren die ik op de Haltech heb gezet
Ik kan in principe de Haltech in 30 minuten aansluiten
sensoren zijn voldoende en te calibreren in de Haltech
In feite heeft de Haltech al een beetje geprutteld op de Cuore.
Map sensor zit in de Haltech (2,5 bar)
Benzinepomp is geupgrade incl drukregelaar
Ik heb een EVC van HKS voor de turbodruk te verhogen
Ik heb standaard blauwe injectoren van een Impreza goed voor 340 a 370 cc die moeten afdoende zijn voor de setup(niet gemonteerd)

gr

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Daihatsu rijder]Map sensor zit in de Haltech (2,5 bar)[/quote]
Heb je de software en het manual voor de E6X al gedownload?
Vraag me af waarom ze 3 verschillende map sensors beschrijven en je daar ook nog de bestelnummers voor geven.
Al in de pdf van de kabelboom gekeken? Lijkt mij toch echt een externe map sensor.
Succes.

Daihatsu rijder (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford][quote=Daihatsu rijder]Map sensor zit in de Haltech (2,5 bar)[/quote]
Heb je de software en het manual voor de E6X al gedownload?
Vraag me af waarom ze 3 verschillende map sensors beschrijven en je daar ook nog de bestelnummers voor geven.
Al in de pdf van de kabelboom gekeken? Lijkt mij toch echt een externe map sensor.
Succes.[/quote]
E6X EMS Systems


The E6X is our Fuel & Ignition ECU. The E6X Patch Loom Kit includes: ECU Programmable Computer, Programming Cable, Patch Loom, Programming CD, Instruction Manual on CD and Haltech Stickers.

The internal MAP sensor means that for non-turbo and turbo engines with upto 22psi (1.5 bar) of boost no additional MAP sensor is required. For Turbo or Supercharged engines above 22psi then you will require a 3, 4 or 5 bar map sensor

For more techinical information on this unit click the following link

http://www.haltech.com.au/e6x.htm

Kits can come as a plug and play kit which requires only minor additional wiring with the fitment of an external map sensor and air tempature sensor if so desired.

The Haltech kit allows a quick installation and includes a base map so you're ready to tune in next to no time. If you are looking for the edge on the road or track, Haltech is it. Real Engine Management, designed to exceed the capabilities of your factory ECU. Set your own RPM and Boost limits. Tune your own car on the road or dyno to make maximum HP while in many cases retaining a "smog legal" engine.

Choose from the below options on the currently available patch loom kits. Note that RPW Manafactures some of our own patch loom kits for many Mitsubishi models.


Bovenaan in de tekst staat dat het gaat om een internal map sensor.
in de pdf waarin je hebt gekeken kun de de mapsensoren aansluiten tot 5 bar.
in de software kun je kiezen zie foto http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQHS7DYJ-D....


gr Andre

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote]Kits can come as a plug and play kit which requires only minor additional wiring with the fitment of an external map sensor and air tempature sensor if so desired.[/quote]
Tis een plug N pray systeem. hoef je niks aan te doen, behalve alles aan te sluiten.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Daihatsu rijder]http://www.haltech.com.au/e6x.htm[/quote]
Jammer dat de link niet werkt.

Daihatsu rijder (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford][quote=Daihatsu rijder]http://www.haltech.com.au/e6x.htm[/quote]
Jammer dat de link niet werkt.[/quote]
net als m`n auto ;-)

http://www.haltech.com./index.php?option...

deze dan??

Daihatsu rijder (0), 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje][quote]Kits can come as a plug and play kit which requires only minor additional wiring with the fitment of an external map sensor and air tempature sensor if so desired.[/quote]
Tis een plug N pray systeem. hoef je niks aan te doen, behalve alles aan te sluiten.[/quote]
als het een skyline impreza of mazda etc is dan is het geen probleem. alles moet je instellen.

zie http://www.haltech.com/index.php?option=...

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan moet de fabrikant de gegevens aanpassen ;)



maar je zult een testbank nodig hebben als je ook de KENvelden moet aanpassen, en dat is hogere raket kunnde ;).

Met al het respect voor de jongens hier, er zijn weinig mensen die even een nieuw kenveldje kunnnen maken, en die het kunnen die weten de prijzen er wel voor ;)

Daihatsu rijder (0), 14 jaar geleden

[quote=citroënmonteurtje]Dan moet de fabrikant de gegevens aanpassen ;)



maar je zult een testbank nodig hebben als je ook de KENvelden moet aanpassen, en dat is hogere raket kunnde ;).

Met al het respect voor de jongens hier, er zijn weinig mensen die even een nieuw kenveldje kunnnen maken, en die het kunnen die weten de prijzen er wel voor ;)[/quote]
Voor Het mappen van de Haltech heb ik een adres die inderdaad een schamele 90ex vraagt maar ook auto`s heeft gedaan met 500+ pk


Het gaat mij puur om het aansluiten van de Haltech

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.