Situatie:
Ik heb van mijn charade de kop vervangen.
Daarbij uiteraard alle bijbehorende pakkingen.
Klepjes netjes gestelt bij warme motor. Ontsteking
afgestelt op het kleine nokje met losgenomen vacuum.
Het motortje klinkt mooi en heeft geen rare bijgeluiden.
Probleem:
Als ik ga rijden dan merk ik dat de auto wil inhoudden.
Als je rustig rijd is er weinig aan de hand maar bij vol gas
optrekken lijkt het alsof de motor een toerenbegrenzer heeft.
Hij begint dat erg te stotteren en te bokken.
(De distributieriem staat 100% zeker op tijd.)
Heeft iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?
Zou misschien het ontsteektijdstip toch niet goed zijn?
Of zou de vacuum vervroeging zijn werk niet goed doen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
roland ik denk ook aan de onsteking zeker als alles goed staat van de distrubutie.
lijkt me verstandig om eerst de onsteking tecontroleren cq afstellen vraag voor de juiste manier en gegevens bij de dealer.
mochten er nog contact punten in zitten stel deze dan ook af.
mocht het probleem dan nog niet over zijn controleer dan het co gehalte.
groetjes jan.
Hoi Jan,
Ik heb donderdag de verdeler op het gehoor een stukje verdraait
en de problemen zijn zowaar ineens weg... Wat er nou in de procedure
fout is gegaan weet ik niet. Misschien heb ik hem wel afgestelt op
een BDP merkteken. Ik wil dat toch nog even uitzoeken. Voor alsnog
gaat hij weer als een kogel vooruit :)
Groetjes, Roland
17 jaar
ja roland dat zo best wel eens kunnen het luisterd nou is mijn ervaring met deze typen.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar